Dags att byta bank?

Gick in på min bank för att kika ' intjänad ränta under året'. Jag vart lite brydd. De va inte alls mycket som hade tjänats in där inte. Går in å kikar hur räntan ser ut för tillfället. 1.0%. Det tyckte jag va lite halvkasst, för jag har för mej att räntan va liite högre när jag bytte bank förut, de va ju därför jag bytte bank. Och förut hade dom en kalkyl där man kunde se hur räntan förändrades ju högre summor man har. Men den fanns inte längre. Är det de här som kallas lägkonjuktur? Indragna räntor.
Men, jag kollade runt på andra banken, och det visar sej att räntan va förvånansvärt hög, för dom flesta banker har bara 0,25 % ränta på pengarna. Jag håller mej till länsförsäkringarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0