Färgat håret

Saga är två år och tre månader. Idag har hon färgat håret på riktigt för första gången. Det vart rött. Väldigt fint om jag får säga det själv.. eeehm, vad säger man på dagis? Jag hade barnvakt i ett par timmar och då hände detta... haha!
Jag gick med Saga och My på affären. Båda två har färgat håret i samma färg. Varför kändes det som att alla kollar på barnens hår?!?! Jaaaaha, kanske för att man inte brukar färga tvååringars hår på riktigt!!!
Haha, när jag fick själva frågan om hon fick färga håret så trodde jag att det va ett skämt och sa naturligtvis ja. Frågade vilken färg det skulle bli, mahogny. Jaha fräsigt tänkte jag och trodde han hade köpt en sprayfärg. Senare ringer mamma och säger att barnen har färgat håret och sa att hon fick en chock när hon fick se dom. Då trodde jag att dom försökte driva med mej. Sen fick jag ett kort skickat till mej. Då förstod jag att det inte va ett skämt.
Men jag kan inte sluta skratta åt det iaf. För dom ser så roliga ut, och är såå stolta. Dom tycker att dom är jättefina. Och det är ju bra.
Men hur fint kommer det att bli när det där växer ut på Saga då? Hon är ju blond. Tur att det är möss-säsong snart.

Nu sitter dom och kollar på pippi med varsina skålar chips och godis. Lyckades lura i dom två korvar innan dom fick nå godis. Haha korv å ketchup, tänk så det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Gösta

Mycket vackert om jag får säga det själv

2009-08-21 @ 18:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0