I find it!!

Okey, jag har hittat det. Jobbet jag ska ha. Läste annonsen och sken upp och tänkte, ' Det är ju jag, det är ju mej ni söker'. Frågan är ju bara hur i helvete man ska bevisa att dom begår ett stort misstag bland hundratals sökande om dom inte tar mej?? Jag SKA ha det, därmed pasta!

Förresten, satt och kollade på den där serien som har varit på tv:n om amerikas fetaste människor. Alltså, dom är så sjukligt feta att dom inte kan andas själv på nätterna. Jag äcklas av detta. Hur i hela fridens dagar kan man bli så jävla fet? Fettet, allt fett dom har på sin kropp. Allt dom trycker i sej. Allt, jaaa bara allt. Fiii faan.
Dom va ju inne på nån klinik för sjukligt överviktiga.där. Där skulle dom då få hjälp med att gå ner i vikt, det fanns vårdare, träningsredskap för överviktiga, endast 1500 kcal om dagen fick ätas bla bla..
Dom man fick följa hade varit där i flera år. Ingen skillnad. Absolut ingen skillnad på deras matvanor, eftersom dom smugglade in hämtmat varje kväll. Dom satt inne på deras rum och frossade precis som dom gjorde när dom va hemma. Alltså, dom har varit där i TVÅ år, utan att det skett någon förändring, i deras tankar kring mat, ingen skillnad på vikt eller omfång.
Då sitter jag och funderar, dessa som då startade kliniken verkar ju vara väldigt klippska människor som vet allt om övervikt och hur man blir av med den. När dom kommer fram till att det inte längre ska gå å smuggla mat längre, sätter dom upp kameror och vakter dygnet runt. Väldigt klokt med vakter och kameror. Men dessa människor är ju så feta att dom kan ju smuggla mat i sina fettveck på kroppen. Sedärja, en sjuk människa med sjukliga tankar kring vissa saker gör allt för att få det hjärnan skriker efter.
Men varför händer ingenting när dom är på den här kliniken? Varför förändras inte tankarna kring kost, motion och hälsa? Jag vet inte allt som fanns på den här kliniken, ( eller hur det egentligen gick för dom 65 andra som bodde där ) för jag har bara sett ett program, men kan det va för lite information till de sjuka?  Alla som bor där vet att dom kommer att dö om dom fortsätter att äta som dom gör, men vet dom varför? Vet dom vad som händer i kroppen?
Inte förens en nära vän till en som bodde där dog för att hon glömde sätta på sej syrgasen på natten, gjorde hon nått åt det. På EN månad gick hon ner 20 kg. Är det inte fantastiskt?
Nej, ville som bara reflektera litegrann över min upplevelse som jag hade igår när jag kollade på detta. Livrädd för att själv bli så fet. huuh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0