Jobb, livet allt!

Till min syster, hoppas du blir nöjd.

Hela den här veckan har varit helt fantastiskt. Jag har kört hö, ridit och ätit en hel del massa mat och varit med min kloka tjej.  Igår åkte jag iväg till Hackås å red fort med Bitchen. Tog en aning på mina ben, men inte värre än vad jag trodde att det skulle va. man är väl vältränad!

Hökörning: Jag måste va den enda i hela världen som tycker det är roligt att köra hö? Frågade självmant om jag fick hjälpa till, och dom som kör hö tackar aldrig nej till hjälp. Det är ett trevligt sätt att umgås på, eller hur? Man fikar, äter, dricker massor av kaffe, och när höet kommer, kör man på, tills allt är slut. Det finns inget som skulle få mej att vila under ett lass. Man kör tills man är klar, så är det bara. Haha,fast vissa va ju såklart tvungen att ha korvrast i lassen. :p
Och även fast jag frågade om jag fick hjälpa till fick jag en slant för besväret, inte dumt. Jag som bara ville va hjälpsam:)

Jobb, jag måste skaffa ett jobb. Just nu får jag jobb i brunflo och fåker ca 5 timmar åt gången. Det här är inget som riktigt tilltalar mej, eller som man får ihop en månadslön på. Det funkade att jobba nån gång i sommar bara nån gång sådär. Men jag hatar det. Jag måste ha ett ansvar, jag vill ha stenkoll på allt och veta precis allt. När jag jobbar fem timmar i fåker, en gång i veckan finns ingen anledning för mej att lägga ner energi på mitt jobb. Och det är ju inte särskilt bra, med tanke på att man ska ge så god vård och omvårdnad som möjligt. Och det kan jag inte påstå att jag gör.
Såå, jag måste skaffa ett jobb. Men det verkar som att dom som sitter på chefsposten tänker ha semester en vecka till?! Så fort jag har skaffat mej ett jobb, skaffar jag mej en häst också. Jag är sjukt sugen på en nordsvensk, men tror att jag börjar med att leasa bitchen först och främst. Det är en fin häst. Hon är stor och rejäl, och långa öron, så hon hör bra också. Supersnäll att rida på, synd bara att hon är tretusen kilo starkare än mej, så när hon blir pigg är det lite halvkämpigt att rida, men det är bara roligt! Gaaah! Jag vill ha en häst NU, NU NU NU!! Jag vill ha en egen häst, lägga upp mitt egna träningsprogram, åka på våra egna tävlingar och det ska va en liten gosebjörn att ha, i sängen hellst. Men hästar kostar ju som bekant sina kulor, så har man inget jobb så gåre ju inte.

På torsdag åker vi  iväg ett litet gäng till Norge. Och gissa om jag tänker njuta? Norge is da place ju, jag vill inget annat än att bo där. Vet  inte alls vad det är med Norge som gör att jag trivs så bra där, kan de va luften tro? Men jag kan sitta på en liten grästuva och titta rakt ut över ängar, och bara njuta. Funderar på att åka till ett boende där och prata lite med en chef och se vad dom säger om arbete. Om jag skulle söka jobb i Norge har jag ju lite krav på hur jag ska jobba, så det är säkert inte det lättaste. Men norrmän tycker ju att svenskar jobbar mycket bättre än norrmän, så skulle väl va för att jag är svensk, jobbar hårt och är trevlig som jag skulle få in nån fot nånstans. Måste nog skaffa så att jag blir legitimerad undersköterska också, annars får man bara biträdeslön, och det är väl typ en 10000 mindre i månaden på det.
Iaf, när vi åker till norge ska vi passa på att måla lite i huset, dricka en å annan öl, och fixa till lite där. Jag har sagt till Carro att jag vägrar mäta och klippa gardinerna, det gör jag bara inte. Jag HATAR allt som har med tyg, sax och mäta att göra. Vill jag ha gardiner köper jag dom klara, eller så köper jag tyg och ger det till Carro. Aldrig att jag skulle sätta mej å sy egna, där går gränsen för mej iaf.
Vad mer ska vi göra där då? Jag hoppas att det blir en liten shoppingrunda, trots att mitt bankomatkonto ekar högt. Men fan, man kan ju fönstershoppa, och hittar man nått man vill ha, så tar man sej råd. Höhö, lär er det.
Den bästa investeringen man gör, är i sej själv.
Dessutom tror jag att det blir en öldiet den helgen också, öl och fildiet. Jag har inga pengar för att köpa med mej massa mat, så jag tar med mej en liter fil, och ett flak öl. Det blir grejor det. Haha, kanske att jag kan skrapa fram nånting att äta förresten. Man ska inte va snål. Humm...

Och yes, det är batteriet på datan som har varit kasst! Det har tydligen dragit ur strömmen ur datan, så nu kör jag utan batteri istället. Och ett nytt batteri kostade mellan 1-1500:-, men eftersom datan har stått på typ samma plats sen jag köpte den så köper jag inget nytt. Dumheter.

Funderar starkt på att träna lite sen, men jag vet inte. Har ju ätit sjukt mycket mat, kakor och dricka nu när de va hökörning och ledighet, sån mat jag aldrig skulle sätta i mej annars, så egentligen borde jag ju. Igår hade jag en extrem tung kväll. Hade hetsätarkväll, kan man säga. Så fort saga hade klubbat ner i sängen åt  jag i nonstop till strax efter nio. Kan tala om för er, när jag har ätit socker så märker inte jag när jag är mätt. Jag kan äta hur mycket som hellst, utan att känna nånting. Jo klart, jag blir illamående, men det efter att jag ätit klart. Så, först började jag med en macka, med ägg och kaviar på, 2 hårdmackor med skinkost, en korvgryta som jag hade i frysen, en stor kaka, en godispåse, nått annat godis, en hårdmacka till, mackaroner med ost och ketchup på. Förmodligen har jag i all min hast glömt bort att jag ätit nått mer också, men det där är jävligt mycket.
Och allt detta ätande, för att jag under dagen har ätit socker, som triggar igång allt det här. Förmodligen var det colan,eller pizzan, eller spaghetti. Ja, vad som hellst med socker i helt enkelt.
Och det tråkiga med det här är ju såklart att allt man sitter och trycker i sej på den här stunden är att INGENTING är gott. Man sitter och trycker i sej, när det man har tryckt i sej är slut, springer man och hämtar nått nytt, det går inte sluta. Det är helt galet. Jag vill hellst slippa det här.

Snart ska jag iväg å hjälpa syster med att lasta hästen. Har redan lastat ett litet gansgsterföl idag så jag har ju vanan inne kan man ju säga. Jag lyckades inte bli sparkad på eller få mej ett tjuvnyp, men mor min fick nån hov på benet, det handlar om smidighet antar jag.
Fan vilket allt i allo jag kände mej som, ena dagen ska jag ge tusen människor medicin, andra dagen ska jag va ball med hästarna. Jag ska byta karriär, inga pengar inom vården.

Neee carro, finns fan inget mer att skriva om, fritt fram förresten. Hahahahaha, va bara tvungen att skriva det..  Fast nu är det väl torrlagt i flera år. hahahahaha jävla roligt

Kommentarer
Postat av: Syster

hahahahaha kom ihåg de till helgen :P jomen klippa o klistra är väl din grej va?? haha ska nog kunna få dig att sy en gardin eller två =) PUsssss o minst en uppdatering till innan kvällen är slut =)

2009-08-10 @ 16:17:48
URL: http://dacarro.blogspot.com
Postat av: Syster

hahaha tar du superlim vet jag inte vad jag gör med dig =) jo får inte glömma att det är fritt fram hahaha Pusspuss

2009-08-10 @ 16:52:22
Postat av: Gärdvall

Våra kroppar/hjärnor/whatever verkar funka precis lika (illa)... Har allvarliga funderingar på att kontakta dessa: http://www.oasverige.org/

2009-08-10 @ 17:12:04
URL: http://gardvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0