Jobben

verkar lysa med sin frånvaro. Förra veckan/ helgen skulle jag fått jobba en 60 timmars vecka om jag hade velat/kunnat. Då ringde dom femton gånger och frågade om jag kunde jobba. Men det va kvälls och nattjobb och saga hade ju sovit borta ett par dagar redan, så jag ville inte jobba då, och när hon är hemma vill jag ju va med henne också. Nog för att alla barn går på dagis och är hos sin mormor eller så...
Men iaf, den här veckan har det varit knäpptyst. Inget från brunflo, inget från fåker. Kan det ha att göra med chefens misstag som hon inte vågar ringa mej,  för tydligen skulle en arbetskamrat skriva ett argt brev till henne, (hoppas hon gjort det ) för tydligen inte första gången hon gjort sådär.
Eller nu ljuger jag, hon ringde mej 07.40 imorrse, nyvaken som en elefantunge och inte riktigt fattar vad hon menar när hon frågar om jag vill komma och jobba för henne nu, så frågar jag NU?!. Antingen har hon redan bestämt sej för att jag inte ska jobba eller så är hon jävligt döv, för då säger hon snabbt som attan, ' okey, då får jag ringa nån annan, hejdå. '
Gaah, kan man bli irriterad eller?  Tänkte naturligtvis inte på att ringa upp å säga att det gick bra förens typ en timme efteråt, men jag va ju så irriterad på na, sen helgen.
Jag måste verkligen ha ett nytt jobb.

Nu äre tvättstugan som gäller, fråga mej inte varför i helvete jag klev upp kvart över åtta i morse. Men tänkte att det är lika bra att ta tjuren vid hornen och fixa den där förbannade tvätten, då behöver jag ju inte sitta å passa sen på dagen, å då kanske man kan göra nått lite roligare. Typ uträtta ärenden. Vilket jävla spännande liv. Haha.!
Skura golven och dammsuga skall också göras. Inte att förglömma eller förtränga. Åka till mor och sno ett par koppar kaffe så jag klarar mej idag och imorrn. :p
Fan va dum jag va som skrev att jag skullle stjäla dom, för nu vet ju hon om det.

Kommentarer
Postat av: Syster

Härligt med uppdatering =) imorrn smäller de gumman =) längtar som en toook!! PussPuss

2009-08-12 @ 10:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0