Run Bitch Run

Jag har varit ute och ridit idag. Jag gjorde två misstag innan jag satte mej upp på hästen. Misstag nummer ett: Att träna innan jag red. Misstag nummer två: Att ha fel bett utan tungband på hästen.
Ja, detta va en jobbigt kombination. Jag hade tränat innan jag va ut å red. Hade stått på orbitreken med halvtungt motstånd idag, så lite mör i benen va jag allt. Till detta körde jag även lite styrka. Jag trodde inte jag skulle ut å rida idag, just därför va jag ju tvungen att träna lite grann. Sen över till fel bett. Tog bara huvudlaget som tyglarna hängde på. Såg ju att det inte va det bettet jag brukade ha, men jag körde på det iaf, för det har jag ju haft förr. Men hästen tycker att det är skitskoj att leka lite med sin krokodiltunga, så hon far och flänger med den fram och tillbaka, lägger den lite på bettet och så där va. Så hon va totalt ointresserad av att lyssna på kommando, oengagerad till att röra på sej för fem öre, och surare än ättika. När jag kom upp till Bjärme tvärstannade hon och rörde sej inte ur fläcken. Har hört rykten om att det är en idiot som lägger ut mat åt björnarna så jag tänkte att hon kände björnlukt så det va därför. Men sen sa mamma att hon brukar tönta sej sådär, skulle jag veta det skulle vi ha fått börja bråka istället. Menmen, nu vet jag ju det till nästa gång iaf.
Jaja, hon ska väl gå nått provlopp på lördag och såsmåningom komma till start förhoppningsvis. Jag tar på mej all heder och berömmelse om hon kommer till start och sköter sej. Dessutom har hon blivit fet igen när jag varit på ferie. Hon har gått upp det där hålet som vi så tappert kämpade med att få till. Antingen tränar mor na för klent,eller så får hon alldeles för mycket mat. Eller så är det bara jag som vet vad muskelträning är. Höhö. Nog skrytet om mej nu, fast jag är bra bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0