SMÖRJ HENNE!

Min kära dotter har haft problematisk hud sedan länge. Hon får stora, svidande eksem, blir alldeles torr och knottrig hela sej, om man inte smörjer henne. Vi har fått ett flertal salvor utskrivna på recopt för att det ska bli bra. Och det ÄR bra så länge man SMÖRJER.
Jag smörjer varje kväll, och ibland på morgonen om det så krävs, men behövs inte om man anstränger sej och smörjer in henne ordentligt på kvällarna. Detta är egentligen inte en jobbig grej, förutom att det luktar förjävligt. Speciellt då hon börjar svettas. Jaja, strunt samma.
I måndags när jag hämtade henne från dagis såg jag på armarna att dom inte var bra. Jaha, diskat mycket tänkte jag. I helvete heller, ungen har stora jävla sår av eksemen på ryggen, armarna är alldeles uttorkade och knottrika så att det är riktigt synd om henne.
Detta händer då man inte smörjer henne, och inte bara missar en kväll. Det här krävs förmodligen en hel vecka för att kunna uppstå.
Vi skickar ju även emellan smörjorna. Den låg kvar i ryggsäcken, oanvänd. Det är lite kvar i den stora pumpburken, och det skulle märkas om det så va nån som enbart hade kollat åt det hållet.
Så den människan som lägger ner min dotter på kvällen när hon inte är här: SMÖRJ IN HENNE.
Inte för att göra mej nöjd, utan för att låta Saga slippa lida.
Tack på förhand.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du e ju inte riktig du... dags att köpa en ny burk, din tur iaf..

2009-08-19 @ 13:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0