Vidrig eller inte?!

Jag funderar på om jag ska va vidrig i detta blogginlägg eller inte?
Först och främst handlar det om mej själv, men eftersom jag redan skrivit om slemmet i halsen kan jag väl skriva om snoret i näsan?! :p
Sluta läsa här om du inte tycker om snor:)
Jag har en näskanna. Det är en grejsimojs som sägs att man blir av med förkylningar och man slipper bihåleinflammation och den renar näsan å den ska ju va så bra.
Nu hade jag glömt bort att jag hade en sån och tänkte inte på detta nu när jag är sjuk. Men igårkväll frågade mamma mej om hur det går med nässköljningen . Då slog det ju mej att jag ska använda den.
Så sagt och gjort, imorrse när jag vaknade va jag så täppt i båda näsorna att jag nästan kvävdes. Konstigt nog hade jag inte gjort det under natten. Så försöker mitt allra bästa att snyta ur mej det där, men ni vet hur det är med segt jävla töpptinäsan snor!?
Så jag tar min kära näsakanna, her i vatten och salt, precis som man ska göra. Eftersom jag nu förmodligen har slängt anvisningarna om hur man ska stå, så rinner det givetvis ner i munnen också. Det här är ingen skön känsla, utan blandas med en reflux som heter duga. Men till slut får jag till själva knixet och det kommer inte ner i halsen längre. Vattnet far typ upp i hjärnan och ner i bihålorna och vevar runt ordentligt i näsan och ska dra med sej allt snor. Och det gör det ju, efteråt. För då ska man hålla för den andra näsborren och blåsa ut lite försiktigt. Och ut kommer världens fetaste slemsnorklump. Och likadant med andra näsan. Jaa, det va dagens äckligaste jag hade att komma med:p
Men nu är jag inte täppt i näsan längre, tack gode gud =)

Nu sitter jag och äter frukost, the blire först,sen en kopp kaffe på det! Och sen idag ska jag nog in till stan en sväng. Ska se fall jag orkar gå på ams så dom får hjälpa mej med mitt cv, eller om jag väntar tills i helgen så johan får hjälpa mej, han va tydligen nån superexpert på cv. Och eftersom dom fortfarande gör anonser om jobbet jag vill ha,så äre inte slut på ansökningarna än :)
Så måste jag på bolaget också,skulle egentligen behövt ett par nya skor också.Alltså bara ett par gympa skor eller nått liknande. 5 år gamla gympa skor är ju kankse ingen hit. Skulle vilja ha lite nya kläder också,men det är jobbigt, tycker inte om höstkläder!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0