fucking tired

Jag är så trött så ögonen går i kors! Fyyy hun, när man har sovmoron och inte behöver kliva upp förens jag vet inte när, nä då jäklar vaknar man tio i åtta och kan inte somna om. Fan va less jag blir på det här! 

Kallt som in i helvete är det också, den här kylan är inget man leker med vill jag lova. Trodde helt ärligt att jag hade förfryst min stackars näsa igår, var en vit blåsa på den, men efter jag hade gnussat på med vatten ett bra tag så försvann det. PJUE! Vill inte att kylan fortsätter, finns ingen charm i det hela. Det enda som skulle kunna va charmigt med den här kylan är om Lillan skulle levt, en släde och massa fårskinn och varma kläder och ut å åka på nyårsafton. Och en bjällra runt halsen. Och en rykande het mugg med glögg. Mysigt va?

Gaah, jag har inte tvättat på över en månad. Så idag när jag vaknade så tidgt, så tänker jag att jag ska tvätta. Jag har ett berg med tvätt. Slänger in lite tvätt, går ner sen och till min förtjusning ser jag att tvättmaskinera har slagit ifrån. Står typ error eller nånting på dom. Man blir ju less! Fanfanfan! Så funderar starkt på att stämma ö-bostäder, jag måste tvätta! Kan det va kylan som gör att dom slår ifrån?

Nu klockan tio var det tänkt att jag skulle träna min mamma. Jag är hennes PT. Jag blir arg när hon säger att hon är bakrusig idag och skäller på henne. Hon skrattar. Hon har inget annat val än att va träningsklar när jag anländer. Ska göra en liten kalender också så hon kan se vad och hur hon ska träna. Nu jäklar är det dags att bli träningsfreak istället för soffpotatis för hennes del! Man kan vinna mycket av att gå ner i vikt. Och hon har då rakt inget att förlora, förutom i vikt, omfång och dålig självkänsla.
Själv tänker jag yoga lite sen. Förut när man läste om yoga och hur bra det va, tänkte jag att ' där går gränsen, aldrig att jag tänker yoga.' Men fan så skönt och bra det är:) Haha! Sedär, man ska aldrig säga aldrig, och alltid testa nya saker, kanske är det just din träningsform som passar just dej?

Måste bara säga att Saga va skitcool med jultomten. Hon kramade tomten när hon hade fått paket, och tog emot klapparna av tomten. Inte det minsta blyg vill jag lova. Haha, den där ungen kommer bli bortskämd känns det som. Jag tyckte hon fick mycket klappar här, och då har hon ju säkert massor av klappar som hon kommer få av sin farmor och pappa och sånt där. Men dom ska skämmas bort lite extra på julafton.
Och jag köper ju aldrig leksaker till henne resten av året så det är klart att hon ska få på julen. Det är så roligt att se hur glad hon blir, och hon fick ingen klapp som hon bara la åt sidan och sket i. Alla grejor va jättebra.
Haha, hon fick en käpphäst av Palle med tyglar som gnäggar när man drar i tyglarna. Den tyckte ju jag va skitfräsig. Och Saga håller på att galoppa jättemycket med den. Så står jag och borstar tänderna och hör hur Saga börjar skälla på hästen. Hahahahaha! Frågar varför hon skäller på hästen. ' Nä nu får det vara nog, tyyyyyyst då hästen!!! ' Haha, så jävla söt så hälften vore nog :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0