Låt mej berätta

Igår var en fin dag. Jag vaknade av att väckarklockan ringde klockan åtta. Jag sket i den. Halv nio kom en snygging och plingade på dörren och bad mej ta bort ploppen till tvättstugan, så det va ju bara att stiga upp då.
In till stan på ett snabbt möte. Sen kuta runt som en nörd och leta adventsgrejor och sånt.
Springer in på COOP och handlar julklappar till Saga, har ni tänkt vilken bra affär det är? Man kan köpa i princip alla julklappar där, och det kommer jag förmodligen att göra också. Redan efter första sväng igår förstår jag ju att jag kommer som vanligt att överstiga min budget på julklapparna. Saga blir nog glad hoppas jag, men dom andra som det blir lite nerskärningar på kanske inte blir så lyckliga ;) Ääääh, jag säger som varje år ' Det blir inga julklappar iår '. Likförbannat köper man femton harryboy i sista minuten, man vill ju inte komma tomhämt. Vet precis vad Carro och Micke ska få, det är synd att det är så dyrt, men Carro fyller ju faktiskt 25 så kanske ska kosta på.... :p Höhö!!
Tränar lite, BodyPump. Sen RalleRunar hem för att byta om och slänga i sej lite käk. Är det nån som äter den här Quorn-maten? Igår slänge jag bara ihop lite wokgrönsaker, krydda, lök och Qourn-bitar. Fantastiskt gott och enkelt. Jag rekomenderar det starkt.

Åkte iväg med Hunken på frysmärkning. Uppe i Halvars hade dom slagit vad om vi skulle komma eller inte. Det säger väl det mesta om hur ofta mamma kommer i tid? Haha! Men igår är hon nästan ursäktad av mej iaf, hennes bil funkade inte backen på, och min bil kunde jag inte vrida på tänningen så till slut fick vi ta Carros bil.
Där uppe vart jag totalförälskad i dom två sötaste varelserna jag sett på länge. ( hett julklappstips till Chatrine, ja tack.) Det va två nordisar, ååå så fina dom va! Ger er änniu mer heta tips på vägen, om ni BARA tänker köpa en, ta den minsta av dom två. Och har ni för avsikt att köpa båda, köp den större till Saga:)
Haha! Jag ska bli lika stark som Mickael. Vi ska till och lasta hunken igen. Han är inte världsvan att kliva på i finkan och naturligtvis måste man bråka lite grann. ' Äääh, led in han du så puttar jag på han här bak '. Ungefär så gick det till,och ungefär så stark är han. Hur blir man så pass stark? Hjälper nog inte med gröt på morgonen då inte.

Blir bjuden på middag hos syster. Hennes barn va nog lite trötta och hungriga igår. Iaf en av dom. Nuttnutt va inte särskilt överlycklig över att moster kommer och hälsar på, så det vart nästan sängen direkt för dom efter maten. Men lilltrollet blir naturligtvis alltid lika glad över att få gosa med moster :)

Ikväll vankas en hel del bakning med syster. ojoj, vad vi ska baka, ojoj vad vi ska dricka glögg. Det är så roligt att baka, speciellt om man har sällskap :) Så imorgon klockan tio, kan dom som känner sej fikasugen komma förbi på en kopp kaffe och lussebullar =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Meh, jag va också på pump idag.

2009-12-03 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0