I don't know what I do.

Jag kunde inte låta bli. Jag va tvungen att skaffa en ny blogg. Känner att jag har tusen grejer att skriva av mej om. Det händer massor av stuffs nu.Jag är en sjukt upptagen människa, och det känner på kroppen både psykiskt och fysiskt. Just nu praktiserar jag på psyket på äldrepsykiatrin. Det är lagomt spännande, väntar ivrigt att det ska komma en som verkligen är i psykos ska komma. Förmodligen lägs dom inte in på äldre, utan akut. Men endån. Jag blir fortfarande brydd när jag är där och man kan prata med dom, och tala i långa meningar och man får svar. Det är en stor skillnad från att jobba på hemgårn. Så har jag vare med på ECT:n. Det va spännande. Lite småkusligt, men roligt att se när dom får lite elchocker. Första dagen fick jag va med på en rond. Där pratade dom läkarspråk. Jag fattade nada. Eller jag fattade kanske var 10:onde ord, resten va grekiska. Men man lär sej väl.
Jaja, där är jag 100% och praktiserar, sen utöver det måste jag naturligtvis jobba. Så nu har jag inte en ledig dag på 100 år igen. Jag va tvungen att be Kenny ha Saga ett par dagar extra, det finns inget utrymme för henne den här veckan som kommer. Tyvärr, men vad ska man göra? Och trots att jag inte jobbar på hemmet så är jag på psyket varje dag. öööörf.

Nu längtar jag tills sommaren kommer. Jag längtar tills 2 dagars ledighet. Jag förstår inte varför folk inte njuter mer av sin ledighet. När man väldigt väldigt sällan har en hel ledig dag, då lär man sej att uppskatta det lilla i livet. NJUT när ni kan.

Igår kväll njöt jag till fullo iaf. Jag, Linda och Johan for iväg och köpte massa kinakäk, hyrde en film och en karrapåse. Jag åt så att min magsäck sprack, sen fortsatte jag att äta för att jag ville att den skulle spricka lite till. Och underligt nog lyckades jag trycka i mej en hel del karra också, antingen äre nå fel på mej, eller så va jag jäkligt hungrig. Men hörrni, idag stod vågen på en siffra jag inte sett på säkert ett år. Men iofs hade jag ju kläder på mej iaf, men det betyder att om jag alltid trycker i mej sådär mycket käk+godis+cola så är risken minimal för att gå ner i vikt. Jag klagar inte på det, men jobbigt att äta sådär hela dagarna.

Det är lite mysko livet har jag kommit fram till. Har ni svarat mitt i natten av att telefonen ringer, ni svarar liiiiiite halvtrött och den som talar säger ' Han tänker döda mej' ? Det har jag. Jag visste inte om det va på riktigt eller om de va nå skämt. Jag frågade 5 gånger va de va som sades. Detta upprepades. TIllslut förstod jag ju att det inte va nå skämt. aaah, jag blir ju så nervsjuk ibland. :p ( Äntligen fick jag också säga så ).

En ny säng har jag lyckats köpt till fisen också. Hon blev ju galen varje kväll för att hon inte fick sova i en vanlig säng, så nu har jag köpt en jättefin säng till henne. Så gud nåde henne om hon inte e nöjd nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0