Jag hinner det mesta

Jaa, jag hinner med det mesta, men inte det jag allra hellst vill göra! Jag vill åka iväg på spa en helg och bara koppla av. Jag har inte en aning om hur man gör när man kopplar av, men det låter så himla rogivande och bra.
Helt ärligt, en gång när jag skulle bada i mammas badkar och jag verkligen slappnade av, andades och släppte allt annat och  bara låg där och bubblade va jag livrädd för att jagt skulle dö- Allt vart så lugnt och tyst å skönt.
Det är alltså nått man måste öva på.

Idag va jag och Saga iväg på 50 års kalas. Vi fick tårta och tvättmedel. Det är alltid bra att ha tvättmedel, så nu ska jag testa det imorrn, om det finns nån tvätttid då vill säga. För trot eller ej, men imorrn är jag faktiskt ledig, heeela dagen. Jag vet inte hur jag ska fira detta, förmodligen bara genom att finnas till, jag och Saga ska börja med en sovmorgon till åtminstonde klockan 8. Sen måste vi få in lite träning där nånstans också, annars äre väl dags att plocka ner julgardinerna antar jag...
Förresten, Saga sover så sött i sin nya säng. Hon vart alldeles till sej när hon såg att vi hade slängt ut spjälsängen och in med en ny fin vanlig säng :) Jag berättade för henne när vi gick in från bilen att vi hade slängt ut spjälsängen och att hon hade fått en ny säng nu, en vanlig säng som mamma, fast mycket finare. Och dåligt söt när hon tog av sej kläderna, hon sneglade in till sovrummet och sa 'sängen' och såg väldigt lycklig ut.
Och det vart hon. Hon klättrade upp och va ruskigt nöjd. Jag vet hur man ska göra barn lyckliga jag.
Så är hon kanske världens bästa bebis också? Jag trodde givetvis att hon skulle komma ut nån gång efter att hon hade lagt sej för att sova, men icke. Jag gick in efter en stund och hon låg så snällt och gav välling till sina gosedjur, och bara ett par minuter senare sov hon. Är hon inte duktig? 

Dagis fördärvar min bebis. Hon är ju hur duktig som hellst att gå på potta, men dom har väl förmodligen inte tid med sånt joller. Det första jag gjorde idag när vi kom hem va att ta av henne den eländiga blöjan. Hon springer iväg själv när det är dags för nummer två, för då kan hon skämmas lite grann. Så om jag märker att hon ska skita när hon sitter på pottan äre bara att gå därifrån och vänta på att hon säger ' braaaaa '.
Och ingen olycka idag heller, hon är ju bedårande duktig min lilla gummsiplummsi.

Ojoj, visst äre trevligt att man betalar räkningar, inklusive hyran, så när man har gjort det så får man en till räkning på den, en hyreshöjning. Det är tacksamhet vill jag lova. Dom höjde ju nyss hyrorna, snart måste jag fan flytta hem till mor min. Gaaah!


Kommentarer
Postat av: anita

det var lagomt irritersamt att man har betalat hyran för januari redan, men måste betala några kronor till. Då kunde dom väll ha skippat januari och siktat in sig på februari istället? Blir man vräkt om man skiter i den där hundralappen? :p Det är ju för januari, och januari har ju redan varit. Jag vet inte?

2009-01-22 @ 11:44:48
URL: http://anitaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0