lustigt

Ibland kan jag bli så förbannad och arg över vårat svenska straffsystem.
Jag satt på praktiken idag och läste en tidning där en ung kille hade förlorat sin flickvän när ett rattfyllo hade kört ihäl henne. Han hade druckigt och hade 0.78 i promille, dessutom hade han rökt hasch hela dagen. Rattfyllot var 19 år gammal.Tjejen och killen körde bil och va på väg hem från ett kalasfirande, nyktert. Den unga killen va väl förmodligen också påväg hem och passade på att köra ihjäl en människa,och killen skadades allvarligt. Straffet? TRE månaders fängelse för grovt vållande till annans död, och grovt vållande till kroppskada!?
Är inte en människas liv värt mer än TRE månaders fängelse? Tre ynka månader i fängelse. Här i Sverige kan man få 10 års fängelse för skattebrott. Jag ser inte logiken. Det gör mej riktigt arg.
Kör ett rattfyllo ihjäl mej, min dotter, min mamma eller nån så skulle det kännas som ett hån om den fick ett så lågt straff. Man får väl hoppas att den får ett livslångt dåligt samvete och skuldkänslor.

Aja, nu ska man inte älta så mycket i sånt där, men det måste väl ske ändring snart hoppas jag.

Igår tog jag och betalade alla mina räkningar. Tänkte passa på när man har pengar kvar, så man får njuta litegrann av lönen som  kommer. Hoppas att den är bra, för jag behöver en stor bunt med cash nu när jag inte jobbar särskilt mycket. Huuh! Livet är hårt för den lede.

Nee nu tänkte jag att jag skulle inte å läsa på litegrann om prover och förkortningar dom använder hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0