Min migrän

...tar kål på mej! ajaj, låg till halv tio imorse för att det gjorde så ont! huuhuuu! Stackars mej.
Nejdå, jag har ingen migrän idag, men de va de jag hade tänkt å säga när jag ringde och sjukanmälde mej imorse. Att jag hade migrän. Men eftersom jag hade så svårt för att ljuga sa jag bara att jag inte kunde komma för att jag va sjuk.
Och vilket dåligt samvete jag fick då, men efter att jag somnade om, vaknade nästintill pigg som en lärka halv 10 insåg jag att det va det enda rätta. Jag har inte kunnat sovit bra på hela veckan, och har ju då inte sovit så mycket, så jag behövde det. Sen är det psykiskt jobbigt att åka dit, när jag inte alls vill det. Hoppas min nästa praktik kommer bli världens bästa praktik! Förstår inte varför jag överhuvudtaget ville va på psyket? Gaah!

Iaf, Johan kom och plockade upp mej efter frukosten och vi for in till stan. Jag kom på att jag kanske ville ha ett par täckbyxor som jag sneglade på litegrann igår.Så efter vi vare på bolaget å plockat upp banana så åkte vi ner på stan. Jag gick iväg å kollade på byxorna. Klart jag skulle ha dom, rena rama klippet. Endast 900:- för ett par peaktäckbyxor. Det var nämligen 70% rabatt på dom, så det va inte illa!
Nu kanske jag kan ut och leka med min kära bebis utan att frysa också :)
Såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå for vi på lidl och uträttade nått ärende, å nu sitter jag här.

Har funderat kring varför äldre ( 40-50årsåldern )  tjocka människor säger att det är så svårt att bli av med sin övervikt för att dom har blivit äldre? Är det verkligen så mycket svårare än när man är ung? Jag tror inte på det särskilt mycket, däremot tror jag att man måste anstränga sej mer än yngre. Allstå, jag har studerat några nu, alla överviktiga. Nån av dom har sagt att hon tycker det är konstigt att hon fortfarande är så rund när hon tränar. Men människa, ser du överhuvudtaget vad du trycker i dej?!
Dom äter rån med marmelad och ost på. Massor av sånna. Rostat vitt bröd, skorpor, och dricker kaffe med socker i. Och det inte bara en gång om dan, utan på fikat, varje dag.
Sen tror dom att dom kan kompensera ut det där med att ta en frukt efter deras lunch. Iofs bra att dom äter en frukt, men frukten ska dom ju äta istället för fikat dom trycker i sej.
Herregud, när jag ser dom äta det där blir jag nästan illamående. Visst kan jag äta en sån emellanåt eller vitt bröd ibland, men deffinitivt inte varje dag, och i sånna mängder. Det borde nästan förbjudas kanske. Ungefär som jag tycker att snus och ciggaretter ska förbjudas. Alla vet att det är dödligt och väldigt beroendeframkallande. Ciggaretter kan man få hur mycket olika sjukdomar som hellst av. Kostar en hel del massa pengar och hälsan är ju trots allt viktig, för alla. Så varför får man då inte röka hash? Varför ska det va så olagligt nu då? Tusentals människor dör av rökning varje år, men hash får man inte röka? Där blir man ju också bara sjuk. ' bara'. Sluta sälj ciggaretter och snus, för fan. Det skulle bespara sveriges ekonomi ett ex antal miljoner per år, eftersom tusentals varje år, söker vård pga rökningen. Istället för att bespara miljoner på försäkringskassan borde ciggarettstopp bespara tillräckligt för att täcka upp försäkringskassan.
Hur svårt ska det va, jag borde bli politiker eller kung. Huuh!

Imorrn blire skoteråkning för hela slanten! Jes, jag längtar. Jag har knappt åkt skoter på hela vintern, men nu äre dags. Finns väl i grunden en ganska bra anledning till varför det aldrig blir av, och det är ju att min kropp tar sån stryk av det att jag egentligen inte klarar av att åka, men ibland måste man ju betala ett högt pris för att må gott.
Jag älskar att åka skoter, det gjorde vi jämt när vi var mindre. Vi åkte iväg och grillade, pimplade och hade en liten familjedag. Jag, pappa och mina bröder. Det va livet de. Det är sånna dagar som aldrig kommer åter, men man kanske kan införa det i min familj. Jag och Saga. Fast jag är mer inne på ridturer med henne, som jag och mamma alltid gjorde. Hmm, går ju absolut inte att kombinera, vilken krock det skulle bli kulturmässigt. Eller blire det?


Näe, trots att jag betalade alla mina räkningar en vecka innan löning verkar det som att det inte vart tillräckligt bra. Jag har nämligen fått ett par räkningar till som måste betalas. Sen hade jag tänkt att föra över ett par tusen till sparkontot också. Det har som stått ganska still där dom senaste månaderna, och det är ju bättre att ha pengarna på sparkontot, dels gör man ju inte av med dom på onödiga saker, men sen får man ju ränta på dom. Och det är inte illa :) Fast lika irriterad varje gång jag får mina räntepengar, att man ska behöva betala skatt på nått man redan har betalat skatt på en gång. Noicing.

Jaja, nee har inte tid med sånt här. Det tar ju sån tid att skriva blogg. gaaah!


Kommentarer
Postat av: anita

Kooooooooonstiiiiigt att det tar tid att skriva blogg för dig när du skriver så otroligt liiiiiiite?

2009-01-31 @ 14:14:08
URL: http://anitaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0