Brunflo

Idag har jag väntat hela dagen på att sluta. Jag har nämligen längtat som en tok efter att få simma, och det skulle jag göra efter praktiken.
Såå,jag for iväg på badet i Brunflo. Klockan hade väl hunnit blitt halv 6 innan jag kom dit.
Jag har sagt ett par gånger att jag egentligen vill ha ett årskort på storsjöbadet, men det kostar ganska mycket för ett år det. Sååå, anita har frågat mej varför jag ska ha ett där, när brunflobadet snart skulle öppna igen.
Jag kommer dit. Betalar snäll mina 40 kr, och ser nöjd och glad ut. Går in i omklädningsrummet. Taaadaaaa, smockfullt! Ser nån jag känner igen,väldigt väl. Hejjar. Ler. Kommer  inte på vem det är. Funderar, ne kan inte komma på vem i hellskotta det va. Jaja, norpar åt mej ett skåp, och eftersom dom inte tog kort där men egentligen skulle göra det, fick jag låna ett lås. Snällt. Jaja, kommer ut till bassängen efter mycket om och men. SMOCKFULLT! Det är två banor öppna för simning. Jag hoppar ner i den högra sidan, och där är det ganska många som simmar. Det är en väldigt hög ljudnivå därinne och jag känner redan här att jag kommer bli galen och simma mej igenom detta irritersamt.
Inte nog med att man naffsa på varandras fötter, utan det va en stor efterbliven äldre tjej i 40årsåldern som simmade också. Inge illa menat där inte, men varje gång man mötte henne, förberedde jag mej på en flodvåg. Hon va stor, simmade klumpigt och pratade med en hela tiden! Åååhå, hon babblade på om att hon va så duktig som hade simmat si å så många längder, också swiiiisch, flodvåg och man höll på att dränkas. Det va trångt å jäkligt, man kunde inte ta ut rörelserna ordentligt, och tjoande barn överallt.
Möter kvinnan jag mötte i omklädningsrummet varje varv. Jag kommer fortfarande inte på vem det är. Tänker att det måste va en lärare från skolan. JAA, det va en lärare från skolan kom jag på, med all säkerhet!

När det nu tydligen är så eftertraktat att bada där på badet, varför har dom då så kassa öppettider? Mellan16-20 tror jag att dom har varje dag? Dom skulle ju kunna ha öppet lite tidigare också, för oss som vill dit å simma. Två banor va ju ingenting. 
Tillbaka till varför man hellre vill simma på storsjöbadet? Förklaringen finns här ovan. Med största sannolighet kommer jag att fortsätta simma i brunflo, för det är mer lättillgängligt, billigare, och mindre.
Så nu vet ni hur det ligger till på torsdagskvällar på brunflobadet.
 Iaf, knuffade mej igenom folkmassan och in i duschen. Byter om. Det va som sagt mycket barn där, och nu har tydligen simskolan eller nått slutat. Alla verkar känna den här kvinnan jag hälsat på. ' Vi syns imorrn på dagis då' säger nån.
JAJUSTJA, det va en dagisfröken. åååh, vilken jävla stjärna man är. Sagas dagisfröken, men herregud.!

Har blivit samma sak på psyket också. Det va en där som jag kände igen så jävla mycket. Alltså, en som jobbar där. Jag visste att jag kände igen henne, hon va så jävla lik nån i  sättet att jag fick krupp, och i utseendet också, men jag kunde inte komma på. Efter två veckor började hon prata om hundar och sitt barnbarn som har för stora blodkärl på läppen och även visade en bild på han så visste jag vem de va.Aha, där for äntligen poletten ner vem det va! jag är seg.

Jaja, imorrn har jag migrän så jag stannar hemma från praktiken då. Man får lätt migrän när man har sömnbrist (?!). Hoppas bara inte att jag måste ta igen dom dagar jag nu har missat. Men hon jag har huvudhandledning med på möten verkar förstå att jag inte vill va där, att det va oturligt att jag hamnade där eftersom jag jobbar med äldre, så hon kan hälsa min handledare att jag inte ska ta igen förlorad tid hoppas jag.
Öhhööö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0