The boy does nothing

Vilken härlig dag! Började dagen 07.15 då min bebis kommer till mej och lägger sej fint i min säng. Jag är alldeles för pissnödig för att ligga kvar och gosa. Så vi steg upp och åt en stadig och redig frukost och for sedan iväg till mor.
Konstigt, jag gnäller alltid att jag vill ha sovmorgon. Numera är sovmorgon då man sover till 7-8 nångång. Då är man ordentligt utvilad. Tragiskt, jag som alltid älskat att sova till 12-13 nån gång.

Iallafulla fall, hos mamma har vi tagit det lugnt. Det är skönt att åka hemifrån när man är ledig och inte göra nånting. Men typ, åker man på stan, så gör man nånting, är man hemma så blir man fullständigt galen på att behöva plocka och städa hela tiden att man blir totalt utbränd av bara tanken på det. Så idag kan man säga att vi har varit på friskvård.
Vi gick en lagomt lång promenad med hundarna. Härligt, det är så skönt. Mina små älsklingar. Gjort en grymt god middag. Bakat en trötstkaka åt mamma. Och kollat på tv. Eldat. Kenny kom och hämtade Saga runt halv 6 och jag lägger mej i badkaret. Än en gång, det badet får en att må hyffsat bra. Sen in med hästarna. Det är fina djur, dom där hästarna. Betsy är hyggigt fin och jag lärde henne lite hyffs. Som vanligt kan jag få lite hormonsrubbningar när jag är i stallet, så jag lipar naturligtvis en skvätt. 
2-åringen tror jag ska ta mej an när jag bara får lite tid. Åååh, vad jag längtar tills skolan är slut så jag kan engagera mej i dom små liven lite grann.- Jag har alltid sagt att mamma har lite fel upplägg på träningen. Och jag tänker ändra på det, och idag frågade faktiskt mamma om jag ville göra det. Jag är rätt person för träningsuppläggare och kostrådgivare. 

Jaja, jag kom hem. Hämtar posten. Har fått nå mysko post ifrån krokomsbostäder om utbetalning. Eeeh, fattar ingenting. Så kollar jag hur mycket dom tänker betala ut, 0 kr. Hmm, jaja. Det roliga är, att hårt arbete lönar sej. Nästan 21 tusen får jag för föregående månads slit. Jag blir lite halvglad. Funderar fortfarande om det va värt det. Jag skulle lätt göra om det om jag fick chansen. Men inte under en period då man praktiskt taget är vaken under ren tjur och illvilja.
Och även om jag nån gång under mitt liv kommer att känna denna smärtsamma trötthet igen, och frågan om extrajobb kommer just då, känner jag mej själv ganska bra. Jag skulle med all sannolighet svara ja, dum som man är. Men pengar är ju trots allt pengar, och vila kan man göra i graven !?

Tränade ikväll, och hej å hå vad lättvindigt det gick ikväll. Är rent ut sagt förvånad över att det tog slut så fort, och funderade om skivan hade hoppat ett kapitel eller nått, för det gick så lätt. Men nee, alla övningar va med,så det tror jag inte, jag har bara blitt starkare :p

Näe, tidig dag imorgon. Jag hatar att stressa som ett asplöv på morgonen. Ska ha ett studiebesök på K2, hoppas det blir intressant annars slöseri med min tid. Höhö.  Och sen kommer hela veckan att kantas av tidiga mornar, 05.00. Är inte säker på om jag är så taggad för det, men vad gör man inte för att bli godkänd?
Tänkte ringa til chefen idag också å höra om hon hade nån extratur på kvällen som började klockan 17, eftersom jag kommer sluta praktiken 16...Så tänkte jag om jag kunde få nån sån tur i veckan så har jag iaf jobbat lite grann den här månaden, men sen kom jag på att jag va mänsklig och inte orkar jobba 7-22. Klokt gjort Chatrine. Pengar kommer sen, viiiiila!

Ne, nu ska jag gå ut å rasta älsklingarna lite.Hejpa.!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Varför får alla så jävla mycket i lön men inte jag. Tyckte jag hade jobbat hur mycket som helst + hela jävla julhelgen men all ob men fick "endast" 14 000 nånting. besviken

2009-01-26 @ 23:11:00
URL: http://sqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0