En teori

Jag vet inte om min teori är ett genidrag, eller bara ren tillfällighet.
Jag har ju många gånger under mina löpturer drabbats av håll. Detta uppkommer efter en sisådär 30 minuters löpning. Just precis då när jag har blitt för svettig om fingrarna för att ha kvar telefonen i den vänstra handen, och byter hand till den högra. Därefter dröjer det inte många minuter innan jag får håll och tvingas till att utsätta min stackars kropp för smärta i form av att utså.
Nu när jag har med mej Agda och springer så håller jag kopplet i den vänstra handen eftersom hon ska springa på vänster sida om mej, och telefonen i den högra. Vad händer nästan på en gång då? HÅLL!
Detta kan inte vara ren tillfällighet, utan måste bero på telefonen. Antingen att den har en strålning som tar död på diafragmabesvär eller att den helt enkelt bara är hård, men allt sånt låter vi vara osagt.
Jag hoppas att min teori stämmer och att min kära mor går med på att jag inte ska ta med mej Agda på mina löprunder. Hon är inget trevligt sällskap i träningsbanan. Först och främst är hon sjuhelsike lat och låtsas sitta å skita i fem minuter, sen stannar hon och vilar var tredje minut.
För mej som det är tungt att springa den första biten är inte alls det här nå bra. Jag måste springa HELA tiden, annars tappar man som farten och det blir bara segt. Neee Agda får helt enkelt motioneras på gården eller i form av promenader.

Imorrn ska här firas ordentligt iform av middag på Lilla Siam för att sedan bege sej neråt Marité. Jag hoppas på att det blir kanonväder och glada miner. Men det är klart det kommer bli. Haha, jag har tänkt hela tiden att jag ska fira på ett nyktert sätt, men ju nämre målet jag kommer, desto mer övertygad är jag att det inte kommer bli så. Jaaa, man måste ju fira ordentligt. Fick ju endån en extraslant idag på 500:- idag när jag hade lämnat tillbaka böckerna. Plus 50 spänn från nyckeln, så en öl eller två kan jag va värd.

Herregud, börjar tro att jag är på väg att bli en bingotant. Jag har vare på bingo många gånger iår, och nu funderar jag nästan på att åka på bingo igen. Det är inte jag så att säga. Jag brukar hata bingo, men efter att få känna på att vara sååå sjukt nära att vinna 20 000:- så förstår man att det är ganska roligt att slå på tänningen:) Haha! Jiiises, förstå vad jag skulle dött om jag hade vunnit. Kanske va tur ( eller otur ) att jag inte vann! Höhö.

Oj, tror jag ska ringa till Hemtjänsten i brunflo och höra efter jobb. Det verkar vara bristvara på jobb där just nu, så då kan det ju va bra att få in lilltån nu, så kanske man kan få in hela foten nån annan gång. Dom ringde ju iofs mej igår och skulle ha mej att jobba, men bara tio minuter senare så behövdes inte det. Kanske lika bra det, för tom. Carro hade lite problem att hitta, och hon har  vuxit upp i Brunflo.

Nee, nu ska jag gå på kursslut i sjukvård, vi ska tydligen fika en massa gott. Jag kan inte tacka nej till ett sånt erbjudande. Tjiiiiiiiiiaaaaaaooooo


Kommentarer
Postat av: C.Mix

Och varför ska man ha en telefon

i näven när man springer?Sounds weird.

2009-06-24 @ 10:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0