Ojoj!

Jag och Saga har vare på stan idag. Åkte in redan vid 9 för att spana in rean på JC. Men jag hatar att trängas bland folk och rycka i kläder så där vart det inte mycket shoppat, nee inte ett dugg faktiskt. Gick runt lite grann på stan,och Saga hade myror i brallan. Jävla sötunge! Vi köpte en kartong med jordgubbar och satte oss nere i badhusparken och njöt av fridfullheten, Saga älskade jordgubbarna och va superlycklig. Jag kan inte påstå att jag älskade sällskapet som kom efter ett tag sittande, och jag fick tusenfallt panik och springer därifrån. Jag talar i telefon, står upp, Saga ställer sej upp. Jag ser en liten uppkäftig fågel kommandes MOT oss. Det vart till att älga iväg och skrika till Saga att ta bort fågeln. Hon står och skriker att jag ska ta bort fågeln. Jag skriker på henne att ta bort fågeln. Folk stirrar, har dom aldrig sett rädda människor förut? Tillslut flyger ju fågelstackarn iväg, förhoppningsvis lika vettskrämd som en annan och aldrig mer vill komma nära en människa igen. Visa lite respekt fåglar. Så det va bara att fortsätta våran lilla picnic i parken ett tag till.
TIlls nästa problem uppstår. Nu ska vi alltså ta oss förbi hamnen med sååååååååhär stora fåglar, ett tiotal stycken. Och vi måste verkligen förbi, annars tar vi oss inte till bilen. Det va bara att andas, blunda, gå längst åt sidan, och springa. Jävlar va stora dom va. Gaaah!
Så måste dom göra nått åt fiskmåsarna uppe på donalds, dom är inte riktigt klok. Störtdyker rätt ner i papperskorgarna och snor strips. Inte riktigt klok, folk kommer ju dö om det kommer fortsätta.

Tog en tripp på Willys och handlade lite nödvändigheter också. Men det vart inte långvarit eftersom Saga va på femtielvan å va supertrött. Jag tycker inte om att plåga min unge när jag vet om att hon är så trött så hon inte vet vad hon ska ta sej till, så norpa åt oss lite mjölk å sånt där, och fort ut därifrån.
Och ja, hon somnade illa kvickt i bilen och sover fortfarande. Vaknade när jag bar in henne till sängen,men nu må hon ju ha sovit ett bra tag. Men det gör inget, för efter vi har ätit, om det blir nån mat, ska vi åka på semester. Vi blir borta ett par dagar, kanske till på fredag, eftersom jag ska jobba på lördag. Ringer ju å tjatar så mycket å lite pengar vill man ju ha att röra sej med. Hon tyckte jag skulle kolla upp hur jag hade barnpassning i sommmar för det fanns jobb både i juli och augusti åt mej. Njaaaaaaaae, jag vet inte jag. Jag vill ju egentligen både jobba å va med Saga. Jag är ju ett jävla jobbfreak egentligen. När jag blir stor och min bebis är stor så kommer jag förmodligen jobba 150%.

Oj, vad mycket om ingenting jag skriver. Men blir så när man har lite å göra. Borde kanske packa det sista nu, men det är på gullungens rum och vill inte störa henne i hennes skönhetssömn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0