Skoj!

Fan va skoj jag hade i onsdags! Först var vi på skolan och vart tilldelade vårat diplom ocj vi hade sång och sånt där. Mat fick vi också, exotisk planka vart vi bjuden på. Efter det åkte vi å beställde lite mat till kvällen och de vart 3 små rätter på Lilla Siam. Hem och fixa till oss lite grann, och sen hade jag Marie och Sandra bestämt oss för att glassa i det underbara vädret nere i badhusparken med lite cider och öl. Fan va härligt! Upp å träffa resten av klassen och käkade. Synd att soppan som man fick med till dom där 3 små rätterna inte gick att äta för att den va såå stark, för den va jäkligt god, med kokos i. Gick ner på marité lite senare, och härligt vare att sitta ute på terassen och dricka öl å bara må gott :)
Jaaa, de va en helt perfekt dag och kväll, det måste göras om :) Tack för det.

Igår bjöd min kära mormor på mat och jordgubbar nere hos min lilla moder. Jag fick en stor fin blombukett och en stor sedel. Det va snällt tyckte jag, trodde bara att det skulle vara ett kort i kuvertet :)
Jajustja, aporpå pengar, måste ringa Göta å tacka för det jag fick av henne också.

Hmm, och apropå pengar så undrar jag hur det går för min kära kärra. Vore gött om man kunde få sålt den och fått in en slant till där. Måste ringa fader och kolla efter vettja. Men han har ju fullt upp med huset påstår han.. Jävla hus, tacka vet jag lägenhet.

Tror jag ska gå bort på hemgårn idag och lämna mitt diplom om jag kommer på att jag ska jobba en dag eller två i sommar,så jag får lite högre lön vettja. Inte dumt. Kanske kanske att det blir exponorr också, har inte riktigt bestämt oss än om vi vill dit eller inte. Känns som att man varit där ett par år innan och det är samma saker varje år.
Kanske bär iväg med hästen till veterinären också, jag tycker det va djurplågeri när jag såg stackars betsys ben. Ajajaj, det gjorde ont. Mamma påstår att hon inte sett det tidigare, får se ifall djurskyddsnämnden kommer och hämtar hästen först. eller om jag gör det.

Start för Alexander nästa onsdag i skellefteå. Vore nice åka å kolla, men det är ett par 50 mil dit, så det är rätt långt att åka.. Men om det blir lite nämre gången han startar efter det, packar jag in Saga, mamma och en picnickorg och far vill jag lova.

Jaaaaa jaaaja, dags att gå ut å ta vara på det underbara vädret. Vi ses vid gungan, misstänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0