Häxa!!

Jajustja, om hur jag vart utkasad från skolan.

Sover hos mormor på natten. Hon tycker att jag börjar bli sen. Hon står där och pratar om vikten av att komma i tid.
(just därför ännu störigare). Jag känner mej inte särskilt stressad, och tar det med ro. Säger att alla kommer försent. Så äre när man går i skolan.
Iaf, kommer instaplandes på skolan 10 minuter försent. Känner ingen större oro då heller. Letar reda på klassen.
Häxan som vi har säger att jag minsann får sätta mej DÄR, och pekar på en soffa. Tack, de va vänligt.
Iaf, hon tjatar klart om det vi nu ska ha, och alla blir indelade i grupper. Förutom jag. Jag frågar lite irritersamt vilken grupp jag skulle va i?! Och dej Chatrine, dej ska jag prata med.. Okey, fine whatever.
Så kommer hon, sätter sej en millimeter ifrån mej, och försöker först att va kompis med mej. ' Jaha, hur har din morgon varit? ' Eftersom jag tycker det är en häxa sen innan orkar jag inte med hennes patetiska försök till att låtsas fösöka va trevlig. 'bra', svarar jag. ' Du kommer försent , Eeeeh jaaa tyckte jag, det gör jag. Och sen säger hon att det är JÄTTEviktigt att man är med på hela dagen, att man inte kan missa en liten sekund av det, för då går det inte. ( jag ser hur hon njuter nu, att än en gång få sätta dit mej). Jag blir nådigt förbannad, för det va så löjligt. Jag säger att det är lika bra att åka hem då, kliver upp och ryter häxa åt na. Stannar och pratar med Helena, säger att hon är en subba, och jag hoppas hon hörde.
Fick senare ett sms av helena och då sa hon att de va så jävla onödigt att jag fick åka hem, eftersom dom bara gått igenom ett papper. Om det nu va så jävla viktigt att man skulle vart med på dom där 10 minuterna innan, är jag helt säker på att min grupp skulle ha väntat på mej tills nån gått igenom pappret med mej, och sen kunde vi sätta igång.
Och jag kan garanterna att det blir blodbad om jag hör att det va nån som kom senare än mej, och fick va med på det där.
Naturligtvis så måste jag göra den där dagen en annan gång, eftersom det va en temadag. Jävla häxa. Hon har så mycket häxkrafter i sej, och måste driva ut dom på mej. Det enda som saknas nu är ju kvasten, så hon tar sej till blåkulla. Kanske tar med mej en sån till henne imorrn och säger att hon borde åka hem dit hon hör hemma, brunkulla. Förmodligen va hon alldeles för mycket häxa så dom slängde ut na därifrån också, men hon hör ju inte hemma på skolan iaf.  HÄXA!

Vilken tur att jag skrev det idag, för igår hade de nog kunnat bli lite mer svordomar och hat riktat mot henne, men idag tyckte jag att det ser riktigt bra ut. Att bara bli kallad häxa är bra för att vara mej. Men iaf, kvasten vare imorrn. Huuh, hon kanske ha gjort nån häxbrygd tills imorrn och ska förgifta alla på skolan. Man kan aldrig lita på en tvättäkta häxa!

Tror hon att jag åker in 3.5 mil varje dag, enkel resa för att jag tycker det är kul? Tror hon att jag tycker det är roligt att dra upp Saga, bråka med henne om att klä på sej varje morgon för att jag ska åka på skolan, för att jag tycker det är kul? Att förlora 10 tusen varje månad i lön, för att jag tycker det är lattjo att gå i skolan? Och det är inte bara pengar jag förlorar i, det är sällan jag har en helt jävla ledig dag som jag bara kan va ledig på, med Saga, med vänner, eller bara vara. Sällan någon helg man är ledig, och är man ledig har man ångest för att man inte jobbar för man vill ju så gärna ha pengar. Man säger nej till jobb i veckorna för att man har skola, och man säger nej till ett liv, för att man har skola.
Inte konstigt man blir frustrerad. Gaah!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0