Vem ger er rätten?

Min vikt är min ensak, hur mycket jag äter, vad jag äter, och hur jag vill att min kropp ska se ut.
Folk kommenterar min vikt ganska ofta, att jag är så mager, håller på att tyna bort etc. etc.
Det är ganska ofta folk som gärna har en övervikt också.
Vad tror ni att jag tänker när folk som är kraftigt överviktiga säger åt mej att jag är mager, att jag borde äta nått med fett i?
Jag skrattar inombords, vet dom överhuvudtaget själv hur dom ser ut? Tänker dom först och främst inte på sin egna hälsa? Det verkar inte som så.

Folk ska veta att jag äter som en häst. Och jag tränar ganska mycket också. Mina kompisar säger att det är konstigt att jag inte är fet, som jag äter. Men jag äter en bra frukost, lunch och middag.
Det är inte så att jag mår dåligt över att jag är smal, jag har ingen undervikt, jag är inte undernärd, har ett BMI som säger ' normalviktig', har tillräckligt mycket fett på kroppen, och ingen ätstörning.
Så förstår egentligen inte vad problemet är, att folk kommenterar min vikt som att det vore helt okey. Tänk varje gång jag får höra det, ska jag då säga, att du verkar visst ha fått i dej för mycket att livets goda de senaste åren, så fet som du e, ska du verkligen äta det där?!
Nej det ska jag naturligtvis inte, men jag börjar med det snart.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är fin som du är! :)

2009-03-13 @ 12:46:31
URL: http://sofiarebecca.blogg.se/
Postat av: Anonym

fast att trycka i dig saker som du verkar göra och sen ha ångest över det. verkar som en ätstörning i mina ögon.

2009-03-14 @ 09:56:47
Postat av: Sandra

Jävla fega anonyma sak. Vill du yttra dig kan du väl fan skriva vem du är oxå. annars så kan du lite gärna hålla käften.

2009-03-14 @ 18:44:01
URL: http://sqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0