Kalas

Imorse vaknade jag och Saga av att väckarklockan på min andra telefon ringde tjugi i elva. Eller Saga vaknade aldrig av den, utan jag vaknade och sprang och slog av den. Jag trodde inte klockan va så mycket så jag gick å la mej igen. Då ringer Sandra och väcker oss igen 30 sekunder senare och jag inser att vi har försovit oss ett par timmar. Haha, snabbt upp å käka frukost å göra iordning oss.

Eftersom vi försov oss så hann vi inte baka negerbollar så for ner på bua å köpte tårta, kakor å lite sånt där.
Så idag gott folk må ni tro att vi har svullat. Hehe... Jag gjorde en kladdkakeliknanade kaka igår. Det skulle va kolatopping på, synd bara att det vart som knäck, fast ännu hårdare. Men den va god iaf, och det verkade folket tycka också :)
Tur att jag köpte lite paket åt Saga, måste nog va jätteskoj å fylla två å inte få ett enda paket att öppna. För hennes morfar å alla verkar tycka det är jätteroligt att köpa leksaker.NOT. Av alla får hon pengar. Men saga tycker om pengar. Så nu kan hon köpa sina nya skor kanske, så vill hon ha lite nya kläder. Jag vill köpa lite söta sommarkläder, kjolar och sånt. Saga vill inte ha kjol på sej.Hon kommer bli en riktig pojkflicka.

Så va hon iväg å red på Braten också, han är jättesnäll med min Fis. Igår körde hon braten också, å red på Bitchen. Vi satsar på en ponny till saga till sommaren. Hon tycker det är skoj . Hon måste bara lära sej att hästen har stora ben som sparkar utåt lite titt som tätt.
Dessutom så kom det en liten fåla i onsdas natt. Den är söt. Månne tro om man ska investera i den? Fast hellre vill jag ha Braten, han e fin. Och snäll.

Ja, så ska jag flytta också. Vill som inte bo i Fåker om jag inte ska jobba här. Det här va ju egentligen bara ett tillfälligt boende tills jag hittat nått annat, men det finns verkligen inga lägenheter ute nu. Fast i sommar ska jag åka till Norge å kolla efter jobb, får se om det finns nånstans att bo där också. E så less här nu så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0