Dödsångest

Min mamma är sjuk. Hon har drabbats av den där sjukan som så många vaccinerae sej emot. Just det, svininfluensan. Jag fick meddelandet när jag va på jobbet, hade en sittning och klockan var väl en sisådär 16.00. Jag skulle ha sittning till klockan 17.00. Under denna tid kollade jag nog på klockan sjuttiotretusen gånger. Jag hade en sån dödsångest att det va inte klokt. Jag har varit uppi mamma varje dag sen hon vart sjuk, och min Saga. Hon har ju kramats och gosat med mamma, så va tvungen att skynda mej att slänga iväg ett sms till hennes far och fråga hur hon mådde och sådär. Men hon mådde som tur va bra, och var inte förkyld. Som jag fattade det har hon även fått sprutan nu. PJUE!

Där ser ni, man ska ALDRIG ge sej om att man vill att dom ska knorrprovet. Kunden har alltid rätt;) På hc skulle dom då inte ta nå prov, för det gjorde dom bara på dom som va i riskgruppen, (?!) eller där det va misstänkt svininfluensa. Ordinerad vila och inte äta alvedon om inte febern överstiger 39 grader.
Moder blir naturligtvis sämre och sämre och hon påtalar något om att han snart inte orkar med hostan nått mer. Hon hostar ju i princip lungorna ur sej. Carro lyckas på nått sätt övertala henne att åtminstonde ringa på sjukvårdsrådgivninen och höra vad hon ska ta sej till, och hon fick nån tid på akuten. Där tog dom knorrtestet och efter ett par timmars lidande fick hon komma hem. Och idag fick hon då alltså svar på provet och det visade positivt.
Jaja, nu är hon iaf i säkert förvar någonstans på sjukhuset.  Där får hon stanna i fem veckor hoppas jag. För då kan jag träna Bitchen precis som jag vill utan att hon har nått att säga om saken;) Hon skulle förmodligen inte känna igen hästen då. Hon skulle först och främst va hanterbar. Muskler av stål. Smidig som en lärka. Snabb som en vessla. Uthållig som en tjur. Det är ungefär det jag siktar på. Yes!

Nejnej, nu måste nog jag sova. Jag har fullt upp från måra imorrn igen. Och med tanke på min försovning imorse så krävs det nog att jag sover nu. Hästarna ska pysslas om imorrn, och Bitchen ska ridas. Sen vankas jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0