En sån dag

en sån dag jag knappt vill minnas nånting utav.
För en gångs skull kommer jag ihåg att slå av ljudet på telefonen när jag gick och la mej igårkväll så det bara vibrerade. Så jag vaknade faktiskt inte av dom 3 idioterna som hade ringt från klockan sju imorse, till typ nio. Men sen ringde min kära mor mej klockan tio och väckte mej. Har jag sagt hur mycket jag verkligen älskar att bli väckt på morgonen, speciellt när dom vet att man sover? Hon tyckte att det va dags att kliva upp då, det tyckte inte jag. Människan pratar på oavbrutet i en halvtimme, jag har inget annat val än att kliva upp. Hon tyckte att jag skulle ha superbråttom ut att rida Bitchen. Så efter att ha kollat på telefonen litegrann märker jag ju att det inte är den enda jag ska rida, även fetknopp.ab skulle ut en sväng.
Så det va ju bara att klä sej och ge sej av. Tror telefonen ringde nonstop i tre timmar dessutom. Gaah. Bitchen va en helt ny häst idag, inge halt och tog i fint. Lat va na ju förstås, men fin. Det va en otrolig skillnad sen gårdagen och det gjorde mej glad. Och det vi lärde oss igår om att sparkas och bitas och fadderullan hade hon redan glömt. Vi jobbar på det där, kan man säga.

Och även att alla sjuksköterskor, distriksläkare, doktorer och allt sånt där har helt olika uppgifter vad som gäller med vaccinet och svininfluensan. Jag vill ju verkligen inte ta den där förbannade sprutan, men efter att nån infektionsläkare som mamma pratade med på hospitalet så bestämde jag mej för att ta den. Det vore väl förjäkligt om jag är den som bär på smittan och jag influerar hela hemgården? Haha, egentligen, vem som hellst, personen framför dej i affären, på macken, den som sitter bredvid dej  i bussen, i princip vem som hellst kan bära på bakterien utan att ha symtom,så man kan ju inte peka ut en person heller.
Nej, jag tog inte sprutan för att jag är rädd för att smitta dom andra, jag tog den för att alla tyckte att jag borde ta den,anklagade mej för att va egoistisk och för att jag va avstängd från arbete. Jag hade i princip inget annat val. Det är inte gratis att va ledig från jobbet.

Dessutom, fick återigen lite dödsångest idag. Är precis påväg att vaccinera mej, så ringer Carro och säger att dom också fått knorris. Helt fantastiskt otroligt att lilla Chatrine klarade sej, än så länge. Och dom är vaccinerade. Jag håller tummarna att jag är frisk å kry imorrn då jag återigen har fullt upp. Först och främst ska jag försöka att inte sova bort hela dagen, sen om jag är fit for fight blire en sväng på Bitchen, in till stan för att handla en grej, och sen är det kväll. Har en läxa jag ska göra som tar hundra år också. Jag kanske gör den ikväll.

Och, om jag är sjuk och har feber å sånt där imorrn, gissa vad jag ska göra då? Då ska jag ringa till mamma, alt. Palle, och ska ha service. Då ska dom få handla choklad, koka the och sätta på en film. Det är det enda jag kräver. Så lite så. Tackar.

Justja, har varit och grattat Linda. Hoppas hon inte vart alltför exalterad över min present. Nej justja, glömde. Hon fick ju ingen;) Men den kommer =)
Grattis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ett virus.

2009-11-20 @ 00:36:37
Postat av: Palle

Men mig kan du glömma ända till onsdag. Och du jag har inte heller Knorren än.........

2009-11-21 @ 06:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0