Går och... lägger mej!?

Jag är inte på humör. Hela dagen har kantats av personer som vill mucka gräl med mej. Det hela började klockan sju imorse då telefonen ringde som besatt och jag tror att det är väckarklockan. Tänker slå av, men inser att jag svarar på ett samtal. Kollar lite snabbt vem det är och slänger på luren.. Rör inte min sovmorgon till halv nio! Sen fortsätter folk att retas med mej, och nu är jag så pass uppretad att det bästa vore väl egentligen att gå å lägga sej, slå av telefonen och inte finnas till idag. För att toppa glassen lite extra va Bitchen halt också.
Skulle ut på Bitchen. Hon är ju söt och go och rar. Nej inte på en fläck. Först va hon het som en barbie, det gick om sej efter 2 minuter. Blir seg och ofokuserad på varje rörelse hon tar. Jag är ju så pass irriterad redan, så jag blir litesånär arg på na. Travar lite grann och hon slänger med sitt älghuvud i mitt ben och tar sej ett naffs ibland. Jag blir arg. Ska trava på litegrann och upptäcker då, att hästen är halt. Hon slår även, jag blir ännu mer happyface. Dessutom, i en okontrollerad sekund av mej, drar hon älgfacet mot mitt ben och biter mej! Det va min härliga ridtur som man skulle försöka njuta av.
Istället för att rida hade vi lite social samvaro. Hon lärde sej blandannat att inte måtta slag när man tar på henne. Vi hade massage och hon njöt i fulla drag. Typ inte. Hon hade lite ont på insidan av benet, men eftersom jag är king på att massera så misstänker jag att hon är bra nu. Nacken som mamma säger hon haft ont i fick sej även en liten omgång, fast den hade hon inte ont i. 
Jaja, Bitchen gillar egentligen mej, men det är klart att hon inte kan va glad, om inte jag är glad. Ganska logiskt, eller?

Nemen justja, eftersom jag inte får jobba idag så vet jag inte vad jag ska göra. Skulle ju egentligen ha jobbat 13-21, men det får jag inte eftersom mamma har svininfluensan. Kanske skulle ha gjort sej ett ryck här hemma, ser inte ut att ha blitt städat dom senaste månaderna iaf, och justja, säljbrevet. Hmmm... huuuuh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0