Vitamin-boostar!

Jag är verkligen livrädd för att bli förkyld och få feber. Jag är så rädd att jag tackat nej till vaccin-sprutan 15 gånger och förklarat tusen gånger för alla som tjatar om att jag ska ta vaccin-sprutan att jag kan inte, det går inte, jag vågar inte.
Men även fast jag inte tagit den förbannade sprutan har jag nu drabbats av smittfebran! helt otroligt! Eller, det är inte så farligt egentligen. Igår va värre. Jag jobbade på förmiddagen i Brunflo, och jag dog ungefär sju gånger. Dom tyckte lite synd om mej och jag fick medicin.
Igår kväll skulle jag försöka mej på att kolla på en film som jag fått hem, gissa hur det gick? Jag kollade i typ 10 minuter sen gick jag och la mej och sov, orkade inte hänga med i den filmen heller. Så jag sov från typ halv 8 igår, till halv 8 imorse. Inte fyskam för att va mej, eftersom jag bara kan sova i typ 9 timmar på sin höjd. Och för att vara på den säkra sidan att jag orkar med hela dagen så låg vi och drog oss i lite drygt en timme.
Och för att sedan antidoxidant-och-vitamin-boosta. Det gjordes med svartvinbär, blåbär, björnbär och kanel. Oooh, förstå vad frisk jag kommer att bli på en gång.
Men innan frukosten gjorde jag ett nödvändigt ont, jag sköljde igenom min näsa. Två gånger. Man ska inte snåla på det. Och eftersom jag är så rädd för att inte bli riktigt frisk till  imorrn så gjorde jag det en gång efter frukost också. Oooj, förstå vad frisk jag kommer bli tills imorrn, helt sjukt vad frisk jag kommer va!

Hmm, idag var det egentligen tänkt att jag och Linda skulle pumpa litegrann. Men jag känner att jag inte ska göra det med tanke på min förkylning. Jag sparar mej en dag till. Det är sååå irriterat, jag som ville pumpa litegrann. grrrrrffft.

Jag vet inte vad vi ska äta till lunch idag. Kanske blir ännu en antidoxidantiboost. Vem vet? Saga äter ju inte sånt. Hmm... Ge mej förslag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0