Fredagsmys

Ja, som vanligt. Träning och jobb är alltid mitt fredagsmys. Kan inte för ordningen komma ihåg hur många fredagkvällar jag har jobbat i rad nu. Men jag gillar det, jag gör egentligen inte skillnad på helg och vardag eftersom jag inte har nått 7-16 mån - fre jobb och ingen karl heller som har det. Och Saga går ju inte i skolan så det spelar egentligen ingen roll. Jag dricker inte längre och jag gillar att ha dagarna fria. Men däremot så kan man alltid unna sej nånting extra på helgerna, eller förresten. För mej spelar det heller ingen roll om jag unnar mej det på veckan eller på helgen, för vill jag ha nånting som jag känner att jag vill ha, så unnar ju jag mej det. Man ska inte va snål av mot sej själv, så länge man mår bra av det. Att unna sej själv nånting, kan ju lika gärna va att slippa tänka på måsten och ta en promenad istället. Behöver inte alls va en 200grams chokladkaka.

Funderar starkt på att tvaga mej inför jobbet eftersom jag har tränat. Men det känns lite onödigt eftersom man känner sej lite halvsliskig när man kommer hem från jobbet också och gärna vill tvaga sej då med. Och man vill gärna inte slita på huden och sånt där. Så jag kanske inte gör det endån. Svettades inte alltför mycket idag faktiskt, eftersom jag körde funktionell muskel idag.
Och visst känns det härligt när det går bra på träningen och man märker tydligt att man blir starkare och mer uthållig? Det är ju det som är ett mål, att bli starkare, bättre uthållighet, och orka mer. Och när man gör det, då blir man glad=) Så på söndag tror jag att jag ska pumpa, och öka vikterna en aning och se hur det känns.
Ååh vad lyckligt lottad jag är som älskar och träna och skulle gärna vilja träna två pass om dagen om det inte vore bra för musklerna att vila också. Men tänk er dom stackarna som kämpar för att ta sej iväg till gymet och anstränger sej till det yttersta för att göra nått där. Eller dom som inte alls tar sej iväg på gymet, eller ut i motionsspåret.
Men jag tror, att när varje människa har hittat sin träningsform, så gillar nog varje människa att röra på sej. Människan är väl skapt för att röra på sej? Det frigör ju så mycket i kroppen, och dom endorfiner som frigörs i hjärnan när man tränar gör att vi är glad och harmonisk i 12 timmar efter ett träningspass. Nån som undrar varför jag är så glad, lycklig och positiv hela tiden?

Ikväll, 17.50 kan alla ägna en lite tanke åt hur nervös jag, mamma och Palle kommer att vara. Eller vi är det nog redan, men så nervös så att det knappt går att titta på tv:n. Alexander ska nämligen starta ikväll. Ikväll är första gången jag känner att jag kan tänka mej att lita på han att han står på fötterna. Han har ett bra läge, och är han i fin form så  ska han ju ta hem det där! Sååå, håll tummarna ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0