Imorse när jag vaknade

så hade jag ett val. Dagen hade precis börjat och solen sakteliga börja skina igenom fönstret. Just då, när jag slog upp ögonen hade jag ett val. Hur ville jag att den här dagen skulle bli? Ska jag gå runt å klaga på saker, va irriterad och va bitter på livet? eller ska jag helt enkelt gå runt å va löjligt glad och lycklig, gå runt å va happyface och bara va tacksam över vad jag har? Jag valde naturligtvis det sistnämnda. Jag är tacksam över mitt liv. Tänk er dom som inte har ett liv att va tacksam över. Tänk er dom människor som inte har ett val på morgonen när dom vaknar. Jag är tacksam, för det lilla i livet. Jag är tacksam för alla fina människor som finns omkring mej och jag vet att en dag kan jag ge tillbaka allt som dom gjort för mej. Jag vet att en dag kan jag visa min tacksamhet till dom på ett sätt som förstår att dom gjort en annan människa glad. Och glädje är en dyrbar värdekälla här i livet. :)

Oj, det va verkligen en superduperfrukost jag åt imorse verkar det som. Och inte lite heller! En stor portion med fil, pumpafrön och solrosfrön, en macka med ost och gurka på, en kopp kaffe, en proteindrink och ett glas berocca. Så det vore väl åt helsike om jag inte stay sharp, and alert nu då=) Men måste bara få i mej beroccan också, är verkligen fullmatad just nu! :) 

Nej, nu ska jag göra mej iordning för att åka in till stan med Linda. Vi ska träna lite grann, blir bodypump idag. Igår va jag på step/styrka. Jag är verkligen ingen människa som klarar av "koregrafi" eller steg som ska gå snabbt. Men på step så går det fort att lära sej och jag följde med näst intill hela tiden igår. Det är bra, och man får en snygg rumpa av step, det ni! För vem vill ha en platt rumpa hela livet? Nu äntligen börjar jag få lite former på min annars raka, platta kropp. Synd att vissa saker inte växer lika bra som andra:p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0