jobbat.. å shit.

06.40. Jobbet ringer. 
' Heej, vill du jobba? '
När då?
' Jaa kl sju? '
Eeeh, till när då?
'' Klockan fem '
Okey, jag ska bara slänga på mej lite kläder och skjutsa Saga på dagis. Hon går i brunflo så det dröjer väl lite grann.

Det va min heliga frukost det.
Och förstår ni varför jag behöver ett jobb och ett schema? Det går fan inte att planera nånting, man vet inte om man kommer ha pengar till nästa månads hyra, eftersom dom hela tiden säger att det finns inge jobb. Man kan inte tacka nej till jobb som man egentligen av en eller annan anledning inte vill jobba på, för att man har inte råd till att tacka nej.
Imorrn blire iaf in till stan och träffa jobbcoachen. Efter massa strul och missuppfattningar så kommer vi äntligen träffas imorrn igen. Det va en jättetrevlig kvinna det där, och jag tror hon är superduktig. Jag vill verkligen ha lite hjälp nu att bygga mitt cv till ett perfekt cv så jag kan slänga iväg det lite varstanns och komma ut lite grann. För jag vet att det finns jobb därute nånstans, och jag ska ha ett av dom. Jag kommer inte ge mej förens jag har fått ett jobb.
Och det är ju ena grejen som är bra med att det knappt finns jobb i Fåker/Brunflo, för att man måste då ha ett nytt jobb och man kan lägga ner lite energi på att hitta ett jobb. Dessutom ger det nya möjligheter för att INTE bli fast i fåker så länge till.
När jag gick i skolan och tänkte att när jag äntligen får min första heltidsmånadslön ska jag köpa(....) De va massvis med grejor jag skulle köpa. Det skulle ju finnas jobb, det skulle ju inte va några problem. Jag skulle inte behöva jobba och plugga samtidigt och allt skulle va exellent. Men det vart crash boom bang där.
Och helvete, jag skulle ju inte va kvar i fåker såhär länge. Aldrig, det här var ju bara ett akut alternativ.Gosh, ingenting blir verkligen som man planerar. Och tur är väl kanske det?
Meeeen, jag är inte bitter. Det är det som är så härligt. jag är inte bitter. Och jag kommer inte bli bitter heller för den delen. Skööööönt.

Nu äre iaf jobb som väntar resten av veckan. Imorrn äre som sagt möte med jobbcoatchen och sen blire träning. Funktionell puls och jag hoppas att inte magen ska gå sönder igen. Har läst på lite grann om vad som händer med kroppen vid håll och sånt där, och jag kan ha fått en liten förklaring till vad det va som hände. Och tyvärr tror jag att det kan hända igen. Man får helt enkelt ta det lite lugnare på vissa övningar då.
Iaf, sen på kvällen är det dyngtrav på travet. jag kommer garanterat att frysa ihjäl, stackars mej. Lördag-söndag jobb hemgårn.
Fullt upp ja, men hinner pussas med min lilla sessa massor iaf.

Och nu har jag smörjt henne grymt mycket. Måndag tisdag och onsdag skrek hon rätt ut när jag smorde na. Jag har aldrig i hela hennes liv sett henne såå stygg i huden nånsin. Man måste lägga ner energi och tid på hennes hud, och det finns dom som inte gör det. Rätt sorts krämer som vi har fått utskrivna från BVC ska också användas, och dom används inte heller av vissa, tyvärr. Det är Saga det drabbar, inte mej. Jag har iaf varit tvungen att smörja henne på kvällen som vanligt, sen har jag gått in och smort na innan jag ska gå å lägga mej, på morgonen och mitt på dagen. Egentligen, om man smörjer henne som man ska göra så ska det räcka att man smörjer henne på kvällen.
Jag skulle kunna köpa att det är vinter och annorlunda luft och fuktighet nu, eller att hon har varit blöt/badat mycket. Och det är dom två anledningarna jag skulle kunna köpa, om det skulle finnas förklaringar.
Men det gör jag inte. För jag har nämligen också vinter och kallt hos mej, och dessutom, bara för att testa har hon badat VARJE dag hos mej. Jag förstår inte själva grejen? Varför blir hon helt förstörd varannan vecka? Ge mej en förklaring. Jag fattar inte. Och jag lider med Saga.
Nu kan jag även glädja mej själv och Saga att hon börjar bli jättefin i huden igen, nästan lika len som en babyrumpa ska va. Då kan jag även bestraffas med att det snart är måndag och ny vecka igen. Hur ska man göra för att slippa göra såhär?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du är ju en dålig mamma.

2009-10-16 @ 10:31:22
Postat av: åsa

Men herregud, hur mogen är vissa egentligen?



Smörjer du med kortisson eller vad har du fått för salvor utskrivna? Lider verkligen med henne som blir så :( De första oljorna jag kan komma på som du kan testa att smörja in Saga med är jojobaoljaolja. Oljan är mjukgörande, skyddande och fuktighetsbevarande. Den är balanserande på fet hud, motverkar torrhet och absorberas lätt. Utmärkt som babyolja. Sen finns havtornsolja som är effektiv vid brännskador, allerigier, olika hud ocg slemhinne problem. Hör av dig om du vill testa nån av dem så kan jag köpa hem åt dig :) Annars hoppas jag att hon slipper alla problem med huden och att ni får bukt med det. Kram

2009-10-18 @ 14:03:50
URL: http://metrobloggen.se/viktibloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0