Nu är det påsk igen

och nu äre väl tänkt att julen är slut? jaa jag vet inte, ' och julen vara enda in till påska. '
Det tråkiga med påsken är att den är som julen, fast inte med julklappar och tomten och sånt där.
Men man ska äta i princip samma mat, påskskinka, påskmust, ägg, sill, potatis, jansons, köttbullar och prinskorvar.
Och godis.
Det enda som kommer komma ner i min mage i påsk är förmodligen godis, och ägg.
Skulle jag ha en påskmiddag skulle jag inte bjuda på ett påskbord. Det skulle bli en trerätters med nått mycket rafflande. Typ kyckling eller lax kanske.
Inget ont om påsken, men varför ska den firas? Jag jobbar hela påsken, och det är ju bra för min plånbok, så jag klagar inte. Ääh, folk vill väl va lediga:)

Börjar jobba klockan 12 idag, slutar halv tio, from imorgon jobbar jag natt. Det är egentligen dumt med natt, eftersom det finns godis där. Jag kan trycka i mej bra mycket godis om det är så. Om jag börjar äta godis såklart. Men jag ska försöka att inte börja. Får se till att ha fullt upp på jobbet :)
Det dumma just nu, är att jag tror att det början till veckan före ' mens '. Då kan jag äta 24/7 om det är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0