Jag blir så brydd ibland

Jag skrev förut om att vi hade friskt och rent vatten i Näkten. Jag skämtade bara till det lite. Vi har också bajsparasiter i vårat vatten. Det är ju lite konstigt kan man tycka!?
Dom säger såhär: Att nån har blivit sjuk som bor här i fåker, gått på toa och skitit ut sina bajsparasiter och vipps har dom gjort hela näktens sjö bajsparasitsjuk!
Hur troligt låter det? Då bör snart hela sverige ha parasiten i sitt vatten. Vi fick ju läsa om hon i sundsvall som vart sjuk, borde inte hon ha smittat sitt vatten då? Jag menar, hon hade ju varit sjuk i 2 veckor. man hinner bajsa mycket på två veckor.
Jag vill ha en seriös förklaring. En lite mer trovärdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0