Mår magen bra, mår kroppen bra!

Min mage lever sitt egna liv. Jag är helt slutkörd. Och då är jag inte sjuk i parasitsjukan, har inte vattniga diarrèr eller nått sånt.
Jag är bara så grymt illamående att jag blir tokig snart. Har varit illamående, haft ont i magen, varit helt slut i kroppen i snart 3 veckor. Det är jobbigt att äta mat och min huvudföda är mackor. Jag som inte ens är förtjust i mackor. Jag mår fruktansvärt illa, samtidigt som det känns som att jag måste äta för att inte må ännu sämre.

Så idag tänkte jag i mitt stilla sinne, om det inte är bättre efter helgen så får jag helt enkelt gå till doktorn, står snart inte ut. Men så kände jag väl efter lite väl mycket, började tycka lite väl synd om mej själv och kände att det här går inte. Imorse efter frukosten höll jag på att bryta ihop, va tvungen att ställa mej i duschen för jag visste inte vad jag skulle ta mej till. Inatt låg jag vaken för att jag itne kunde sova.
Så när jag endå va i stan gick jag på apoteket och shoppade loss. Novaluzid och Losec. Började lite fint med den snabbverkande tuggtabbletten som skulle göra att det släppte på ett par minuter.
Jag började känna hur helvetet börjar slita sej loss från mina axlar, skymtar en sväng av himmelen. aaaow, det släppte verkligen litegrann. Och inom loppet av tio minuter mådde jag relativt bra. Hungrig som en varg vart jag naturligtvis, åker på McDonalds å tänker fira att jag inte mår illa längre.
Där gick ju allt mitt förstånd förlorat. Herrejävlar, vad tänkte jag med när jag tryckte en hamburgare på det där viset?
Illamåendet tog revanch, gjorde en stygg tackling bakifrån och nu är den tillbaka. Precis likadant som innan.
Fortsätter det såhär finns det ingen chans i helvetet att jag orkar jobba i helgen, vilket är jävligt dumt.
Jag har nämligen shoppat på barnens hus och det vart lite dyrare än beräknat.
fan för Saga att få vad hon vill ha.
Men jag har ju bara ett barn, och lite bortskämd ska hon väl bli =)

I måndags när hon kom hade hon ju en liiiten julafton. Hon fick skidor av mej som hon vackert älskar, och julklapp från alexander. En dvd-data som hon kan kolla på filmer på. Mycket nöjd tjej alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0