Degar ormar!

ååh, imorse fick jag mej en välförtjänt sovmorgon. Hjärtat vaknade inte förens klockan nio och vi låg och myste ett bra tag. Vi tycker det är mysigt att ligga å mysa på morronen.
Har käkat frukost och nu degar hon ormar. Haha, hon är så förbannat rolig, hon ska promt göra små ormar i sin maskin, men Jag måste ta dom från den och lägga dom på bordet för hon är livrädd för dom. Jag är elak och tar ormarna, och skrämmer henne lite. Första gången höll hon på att börja grina, men nu skrattar hon iaf lite grann:) Äääh, dom måste härdas litegrann, hon får inte va rädd för en låtsasorm som inte är längre än en decimeter!

Jag tror att man får äta hur mycket som hellst när det är såhär kallt ute. Är det inte så? Kroppen behöver ju mer energi för att hålla värmen uppe, och energi får man ju från mat, alltså bör man äta lite extra mat när det är så kallt? Jaja, jag har inte blivit fet under kylan och jag äter gärna lite extra:) Skulle nästan tro att jag har gått ner i vikt, men det beror ju på att jag inte har tränat som jag bör. Igår ställde jag mej med all vinterutrustning på vågen på travet. Konstigt nog tyckte dom att jag vägde lite med så mycket kläder på mej, själv tyckte jag nästan att det va lite mycket. 62 kilo visade den, och man kan ju knappast dra av hur mycket som hellst för kläderna. Äääh, man ska inte bry sej så mycket om vad vågen visar, huvudsaken är ju att man mår bra, äter bra, och inte är fet. Och jag mår ju bra, äter bra och är inte fet :)

Undrar just vad den här dagen bjuder på? Börjar bli måttligt road av kylan iaf. Det som kommer vara positivt från den här istiden är när det blir -10 grader kommer det kännas som vår. Man tycker inte att det är så farligt att starta bilen utan motorvärmare i i -20 grader, och fingrarna kanske för en gångs´skull inte är så kalla.
Ja, vad dagen har att erbjuda? Inte den blekaste. Det är som sagt fortfarande kallt ute, men det ser ut att sjunka, och solen skiner. Så det kanske blir lite pulkaåkning :) ååh, vi har inte kunnat vare ute på hela veckan ju. så det kanske är som att släppa ut kossorna på bete:p Som tur va hade fröknarna på dagis rastat dom i gympasalen med lianer och allt vad det innebär. Fröknarna tyckte att det behövdes, och Saga älskade det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0