MONSTER

Jag har ett monster till dotter. Det finns ingenting som kopplar rätt mellan alla dessa nervtrådar och sladdar hon har i huvudet. Det finns alltid minst en sak att gnälla på när man pratar med henne. Hon är så ohyffsad så hälften vore nog. Hon är uppkäftig och blir man arg, gör hon saken ännu värre och väntar ut en tills man bryter ihop.
Brukar sällan skrika på henne, bara höja rösten lite, men nu funkar det inte längre. aaaah, man blir ju så aaaaaargh, och man vet inte vad man ska ta sej till. Funkar aga? Neee, bäst att inte skriva det för då får folk för sej att jag gör det.
Okey, är inte det minsta onöjd över att jobba imorrn, och på fredag, och på lördag.. och på söndag. Förhoppningsvis beter hon sej hos sin barnvakt, annars blire nog uppfostringsanstalt. Eller så får jag köpa en semester till barnvakten. En vacker dag ska hon en fin semester av mej, det kan hon väl va värd. Alltså, inte till Saga, utan till bebisvakt!

Äääh, jag är inte dummare än att jag plussar ett plus ett. Hennes utslag är vidriga. Hon har stora rivsår på ryggen, magen, bena... Är helt rådvill, vet inte vad jag ska ta mej till med det här?! Har fått två tider till läkare och sjuksköterska. Synd bara att man måste vänta på dom svinen.

Har för mej att jag fick en gullig utskällning när jag sökte läkare till henne för ett år sedan (!!) om varför jag gav henne saker som hon kanske va allergisk mot. Vi har tagit ett test på henne, allergisk mot marsvin ( tog bort Flurry då ) och allergisk mot ' Blandad föda. '
Ja, blandad föda är blandad föda. Alltså typ allt ätbart som finns att äta. Kan hon äta alger är det bra.
Borde man inte få komma till en dietist som lägger fram kostråd och informerar en om sånt här? Och varför sker det ingen uppföljning, när dom vet att hon är allergisk, när man har tjatat som en tok på tider för provtagningar och att man misstänker att hon är allergisk. Det enda som sker är nya salvor. Man behöver inte ha falköga för att se att det blir värre och värre, gör ondare och ondare. Det gör ont i mej, att se. Det är tråkigt att veta hur sjukvården fungerar.
Men iaf, nu har vi äntligen fått en tid till förhoppningsvis provtagning och allergitester. Och för att få den tiden va jag tvungen att svära och va elak. Ska det behöva va så? Det är barn vi snackar om, barn för i helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0