Problem!!

Imorse när jag skulle ut å varmstarta bilen så äre ju inte så svårt att gissa sej till att jag hade problem. Den startade verkligen på absolut rent tjur, sista sucken och iochmed att den skulle dö, så fick den dödsryckningar och startade, fantastisk. Gick in å höll på att dona och klä oss varmt, när jag kommer tillbaka, stoppat in ungen i bilen så ser jag att templampan lyser. Blir irriterad, vet inte vad jag ska göra, och ringer till Carro och frågar. Hon säger att jag måste stanna bilen på en gång, annars kan topplockspackningen gå sönder. Och det enda jag vet om bilar är att den är FÖRBANNAT dyr att laga. Därför jag sålde gamla och köpte en ny bil istället!
Iaf, slår av bilen, ringer till Palle och undrar vad jag ska hitta på. Han ska komma dit och kolla, jag startar bilen igen och lampan lyser inte nu. Jaja, måste åka ner på bua och tanka, köpa cigg åt Carro. Ingen värme i bilen. Saga är gråtfärdig för att hon fryser så mycket. Kommer till Carro, där tycker dom att jag ska starta deras bil som är stendöd. Saga fryser. Jag fryser. Alla fryser. Det är sjukt kallt ute. Nisse kollar en sväng på bilen och han konstaterar att jag ej bör köra den om det är blahablahablaha som är trasigt för då kan hela motorn rasa.
Jaja, ungen måste värma sej, alla måste värma sej, mutar Saga med klubbor för att hålla henne på någorlunda bra humör. Inte lätt och va liten och frysa så det gör ont!
Hon fick låna ett stort och varmt duntäcke av Carro som hon fick ha i bilen sen, så då vart ju hon lycklig :) Och jag med, tycker inte om när hon fryser sådär!
Jaja, bilen ordnade till sej, värmepaketet som hade fryst tydligen. Krävdes bara en och en halvtimmes varmkörning för att det skulle släppa. aaah, tänk vilka problem den här kylan ställer till det för bilarna. Över -30 grader är inte mänskligt att vara utomhus på, och bilarna har ju inga kläder lixom..

Jaja, for in till travet, käkade. Jobbade. Första gånger på 5 år som jag inte fryser. Kanske va det för att jag skippade travkläderna som är skitkalla och drog på mej mina egna kläder. Jag tror att det kan ha nått med saken att göra. Visst att det drog lite kallt om kinderna när jag sprang, men annars så... inga problem. Gärna kallt, om det inte blåser. Är nog egentligen mest synd om dom där stackars kuskarna.
Bitchen startade.  Ååh, nervklen man kan bli ibland. Hon låg i dödens ett bra tag, tyvärr tog hennes gas slut. Hon hade även en framsko som va lös, och det vet man ju inte om det va det som gjorde att hon sakade efter! Men, en sjätteplats och en nöjd Chatrine. Jag va lite orolig när jag såg hur lugn och sansad hon va innan loppet att det inte skulle finnas nå krafter att ta av, men jordå, hon sprang på bra. Nöjdvard.

Saga fick bestämma mat idag, så vi gick in på affären. Frågade om hon ville ha nått. Naturligtvis väljer hon det dyraste av alla frukter typ! Vindruvor för 80 (!!) kr/kg skulle hon ha! Jaja, klart hon får det, det är ju frukt! Så länge hon väljer frukt får hon nästan vad hon vill ha, frukt är bra. Fick ju även lite dåligt samvete för att hon frös så nedrans mycket om sina fingrar så jag åkte in på team sportia och köpte ett par nya vantar för 180 spänn, hoppas dom är mer varma än dom hon har. Snygga va dom också. Tänkte att jag skulle kika på en overall också, men sånt tog tydligen ut innan jul på det där stället!
Jaja, jag hade tänkt att jag och Saga skulle mysa ikväll, med en film och äta vindruvor. Hon ville också göra det. Sätter på Saltkråkan åt henne, och hon säger ' Gå härifrån nu mamma, jag kollar nu-! ' Det kallar jag att mysa ordentligt! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0