Promenad!

Jag och Saga tog oss en härlig promenad ner på bua för att se om det fanns tennisbollar. Jag svettades som en gris,Saga åkte pulka och jag fick dra. Det gick kanonbra på vägen ner, då solen faktiskt sken. Men på vägen hem va det bara gnäll och gnål att hon frös, herregud att det ska va så jädra svårt att få på ungen ordentligt med kläder så att hon inte fryser?! Hur klär ni era ungars fingrar och fötter? Kinderna va det också ett gnäll på, men dom kan man ju inte klä, annat än rånarluva! Tips och förslag tack, för jag börjar tycka det är behagligt ute nu.

Kanske borde hon härdas trots allt? : http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6387112.
Fast hon kommer lära sej tids nog att det är bra att gnälla och grina när man fryser. För det va nämligen såhär när jag va liten och frös fingrarna av sej: Den som hade mest ont, gnällde mest och den det va mest synd om fick sitta längst fram på skotern och värma fingrarna på värmegrejjset där. Kan inte komma ihåg att det va nån annan än jag som fick åka längst fram;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kanske är lite för kallt att åka pulka nu.....i vagnen kanske hon inte fryser.

2010-01-09 @ 14:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0