Redan vaken.

Eller vaddå redan, har vare vaken sen klockan fyra. Helt galet ju! jag mår illa som en jude. Har tryckt i mej en fet frukost och femtio koppar kaffe. Det hjälps inte. Jag mår illa likförbannat. Funderar på att ta igen ett par timmars sömn. Min kropp har inte ro med det. Istället fick jag ett lysande förslag från Carro att jag kunde åka dit å hjälpa henne slänga in hö. Jag är superexalterad över det. Funderade just över vad jag ska göra av dagen, här kan jag ju lätt slå ihjäl några timmar. Hon ska skjutsa hennes mormor till sjukan sen, jag hänger på. Måste verkligen på apoteket idag. Borde gå på skolan och kolla upp utbildning, kanske lite jobbigt för hennes mormor så får väl ta det en annan dag kanske.

Verkar som att Carro är lika exalterad över att kasta hö som jag. Har jag nånsin sagt hur mycket jag tycker om att hålla på med hö? Det är bland det bästa jag vet. Iaf på sommaren när det är som varmast ska ju det där höet in. Det är underbart. Och jag skämtar inte. Det är fantastiskt att se alla stå å slita å stånka och vägra vila innan allt på lasset är inkört. Alla sammarbetar. Inga sura miner. Kaffe. Fika. Glädje. Jag har hört att jag är en duktig tjej och sliter hårt, det stämmer nog bra det. Oj, vad jag längtar till sommaren och höinkörning.

Jag har gjort dagens goda gärning idag. Och klockan är bara 07.19. Det innebär att jag inte behöver tänka på att göra en god gärning resten av dagen. Fast jag gör ju fler, om det behövs. Jag har nämligen skänkt pengar till dom drabbade i Haiti. Jag vet inte vad som händer med pengarna, om det gör nån skillnad eller om dom kommer fram. Men jag kände att jag ville göra nått, och då skänkte jag en slant. Hellst av allt skulle jag vilja vara där, och söka igenom rasmassorna efter överlevande. Eller döda. Fruktansvärt så många som har dött. Inte klokt, får kalla kårar igenom hela kroppen när jag hör om det på radion, eller läser i tidningen. Fy hun!!

Neeej gott folk, se till att göra nått bra av eran dag. Det kommer bara en dag som är som den här. Kom ihåg att det är ni som bestämmer om hur den ska bli, och ni väljer erat humör! Jag ska ha en toppendag! :)

Kommentarer
Postat av: Syster

ojojojoj vad roligt vi hade när höet skulle in finns det någon kroppsdel du inte förfrysit?? på mig skulle det kanske kunna vara fötterna men resten är djupfryst =) PUSSSSSSSSS

2010-01-14 @ 11:11:10
Postat av: Anonym

hur fan kan du skriva "mår illa som en jude"???? Är du dum i huvudet eller?

2010-01-14 @ 11:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0