Jag klagar litegrann bara

Här sitter jag. Jag har förberett mej att gå på jobbet hela dagen. Tydligen va det jävligt dumt av mej, för jag är sjuk. Enligt andra. För idag är första dagen på en vecka som jag känner mej frisk på.
Har ju varit omotiverat trött, seg, slut, världens illamående, känner ingen hunger och ont i kroppen sen i fredags. Har jobbat och stått i iallafall. Jobba måste man ju, det är ju de bästa som finns. Nej, livnära sej på ja, så va det ja. Men så igår efter jag ätit vart jag kanonklen, och va på väg att ta livet av mej. Tyvärr vart det misslyckande försök eftersom jag inte kunde lyfta armen många centimeter och att carro kom och skulle se efter mej.
Förklarade lite fint med viss underdrift ( alla vet att om man berätta hur det är på riktigt får man åka till doktorn med henne ) hur sjuk jag va,  symptom och bla bla bla. Jag sa att de va helt omöjligt att va gravid, men för att helt utesluta det när dom skulle fråga på 1177 så åkte vi till hackås å köpte ett test. Så pissade ner 75 spänn på nått jag redan visste, men för säkerhets skull då.

Jaja, jag skulle på jobbet ja. Det enda som va imorse va att jag hade huvudvärk i 5 minuter och att jag va yr. Men det gick över. Åt en halv portion gröt till frukost, och då tvingar jag verkligen i mej. Efter frukost, toa. Allt kommer ut. Man kan lixom säga att maten spjälkas på två minuter numera.
Jag tänker fortfarande att jag ska på jobbet, jag känner mej ju inte sjuk. Carro har pratat med en sjuksjöterska på hennes apu, och hon säger att jag måste göra prover på en gång. Man kan tydligen bli huskut sjuk om man inte får vård. Jag ringer 1177. Dom tycker jag ska dricka verum hälsofil. Jag spyr på dom.

Aja, ringer till infektion och hör efter litegrann. Där var dom mycket trevliga. Har jag nånsin sagt att jag gillar trevliga människor? Jag gillar trevliga människor. Kanske mest för att jag inte är en trevlig människa själv.
Dom sa att de va upp till varje arbetsgivare om man skulle få jobba eller inte. Ringer chefen. Inte där. Ringer största hönset, hon skrattar när jag frågar om det är okey att jobba om man kanske har salmonella eller baktalulasker. Nej, inge jobb.

Så nu har jag helt ofrivilligt fått massa timmar över till att göra nått annat på. Eftersom jag misstänker att ingen vill vara med mej idag sitter jag inlåst i min lya och knappar på datan. Man blir bra less av de också. Har ingen film att se på. Men man ska inte klaga. Jag har ju tv:n, som det nästan mer är myrornas krig på.
Tror möjligtvis att jag ska ner på affären och köpa godis och en film. Godis måste ju va helt okey att äta nu när det kommer ut på en gång? Jag äter ju inte i annat fall ju:p Inte sugen på godis, men man måste ju passa på tänker jag.

Jaja, känner att jag inte skrev blogg på jättelänge, så när jag  skrev igen så var det bara klagande i den. Kanske därför man har en blogg, en slags terapi med vissa saker. Man skriver av sej lite, så känns det bättre sen.

Förresten, från klaga till en mycket viktig fundering. Har ni nånsin tänk till om barnarbetare? Jag har funderat på det där och jag känner mej inte riktigt klok, och lite osäker på vad jag tycker. Klart som fan egentligen att inga barn ska behöva jobba långa dagar som nån slavarbetare. Barn ska leka, gå i skolan, lära sej bra saker, ha roligt och va lycklig.
Så fort vi läser att nån kollektion har gjorts av barnarbetare dras den tillbaka. Barnen förlorar sina jobb. Kanske är det den familjens enda inkomstkälla? så helt plötsligt mister den familjen sin inkomst. Vad ska dom nu leva på? Stjäla, plunda, sälja sex? Nej, låt ungarna få jobba. Dom och familjerna behöver pengarna. Ju!

Nej, nu ska jag åka på affären och införskaffa en fet påse karra, möjligtvis om dom har nån film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0