Sjuk

Egentligen skulle jag börja dieten i fredags. Jag gjorde det också. Det gick bra. Värre blire när man jobbar i brunflo och ska ha gemensam middag och sådär va. Vi va ute och grillade, hamburgare. Jag skulle hellre vilja äta mina pulverpåsar, men man får väl offra sej. Till middag åt vi lite gemensamt igen, kassler och rotfruktsgratäng. Offrar mej och tänkte att jag endån redan hade förstört med att äta hamburgare. så jag tog lite efterätt också.
Men nu jävlar ska jag äta mina underbart goda pulverpåsar med thai-soppa, choklad-drink och purjo-och-potatis-soppa. Jag älskar att gå på diet. Det kan va det bland det bästa som finns. Tråkigt att folk ska ifrågasätta varför jag gör det bara.

Imorrn åker trotsungen till sin pappa. Första gången tror jag som jag känner att det ska bli riiiiiktigt skönt att hon åker dit. Hon är trotsigare och tjurigare och surare än allt annat. Ingenting duger. Fel på allt. Fröken tvärtemot. Haah, nu har jag börjat köra med omvänd psykologi. Funkar alldeles utmärkt. Är det dags för Saga att bada är det bara att säga, ' Saga, du får inte bada' så hoppar hon i plurret på en gång. Ungefär.
Och du, ditt anonyme fanskap. Kommentera inte det här. Jag står för att jag tycker att hon har varit jobbig i veckan. Jag älskar henne inte mindre för det. Hon kommer alltid att vara min lilla prinsessa. :) Så det så!! :)

Imorrn ska jag hoppa på natten igen. Tugnt. Börjar bli bekväm med sexdagarsledighet. Hehe... Men nu äre väl dags att jobba ikapp lite igen. Men det är fint att jobba lite intensivt, då kan man ju va lite längre ledig. Och jag behöver ju inte jobba heltid. Det är överskattat. Max 75%. Det är lagomt det. Faaaaast, ibland kommer jag på mej själv att tänka att det skulle va skönt att jobba. Man blir så jävla lat och bekväm av ledighet. Undrar om jag skulle klara av 4 veckors semester? Skämta bara, klart som fan man skulle klara av det =)

Förresten, Saga har ju haft kalas. Hon va inte en särskilt bra värdinna. Men hon va inte arg och skrek iaf. Hon fick en rosa racercykel av mej. Så fick hon gå på en skoaffär med sin mormor och köpa skor. Hon valde tre par skor den där jäntan. Hehe, presentkort, pengar, godis och massa böcker också. Jättefina böcker med gamla sagor som jag läste när jag va liten. Fick hon mer då.. hmm, en mugg där det stog ' Morfars älskling ' på.. jaja, inte så noga, hon vart nog nöjd:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0