Är en god hemmafru!

Ja, jag ser att många bakar åt sina pojkvänner när dom är lediga och gubbarna är iväg och arbetar. Är det nån slags uppmuntran till att äta dåligt? Neerå, så jag tänkte att jag inte skulle va sämre än dom. Jag vill ju in i det längsta va världens bästaste flickvän. Så jag tänkte baka. Men så insåg jag nu att det finns inte ett gram vetemjöl, och det ska man ju ha. Väntar på Az så jag kan inte åka och handla. Så jag får helt enkelt baka med mina ingridienser. Alltså nötmjöl och sukrin och sånt där. Vet Alex om att det är gjort på sånt så är det äckligt. Så man kan säga att jag har baka till mej själv.
Men eftersom han vill ha en jordgubbstårta eller nått sånt där så handlar jag och gör det imorrn åt han. Hehe.

Iaf, jag och Saga bakade vaniljmuffins med LCHF ingridienserna, och vet ni vilken som va tokig i dom? Jo Saga. Hon åt fyra och en halv muffins och vart lite lätt illamående. Men är det fredagsmys så är det! ;)
Men det är ju bra att hon gillade dom, då kan jag baka sånna till henne. För varför baka 'riktiga' muffins med socker i när hon kan äta dom här? För ibland när hon äter för mycket socker kan jag tycka att hon är helt omöjlig att hantera. Hon lyssnar inte ett skvatt. Vilket hon iofs aldrig annars gör heller, men hon får såna oroliga grejer för sej. Jaja, skitsamma.

Det jag ville komma fram till att det är tanken som räknas. Och jag tänkte baka till han. Så jag är världens bästa flickvän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0