dear god!

Okey, dagen idag kan klassas som totalt jävla kass. Jag har jobbat på travet och jag har fryst ihjäl femton gånger om. Kollade som vanligt termometern innan jag åkte iväg. Visade plus minus noll. Jag tänkte att jag klarade mej på mina kläder som jag hade med mej nu.
Men seriöst, de va länge sen som jag frös så in i helvete. Ett tag tänkte jag nästan sätta mej ner och börja gråta. Det stod ingenstans på min termometer att det skulle va snålblåst och regn. Fyyyfan va genomvidrigt det va.
Jag fryser fortfarande. Och då har jag diskat i kokhett vatten bara för att få upp värmen också.
Ja, jag frös så mycket att jag har noll koll på vilka som vann i loppen. Den ni!

Nu håller jag på att tvätta, ni trodde säkert att inte jag sysslade med sånt, men det gör jag. En gång i månaden, max. Annars gör min hushållerska det till mej.
Nejmen fan, nu ljuger jag så öronen blir lika stora som kinesernas, jag har ju ingen hushållerska. Ville bara testa på å skriva så å se hur det kändes. Och eftersom det kändes bra tror jag att jag tänker skaffa en.

och apropå gårdagens inlägg om påhopp mot flyktingar. Lite senare efter det fick jag en inbjudan till evengemang, ' DET ÄR DAGS ATT AGERA JÄMTLAND'.
Fint och storartat initiativ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0