lycklig!

Igår hade jag och saga en riktig myspysdag! Inledde morgonen med en frukost, så mysigt att äta frukost, det är så skönt att sitta å ta det lugnt, äta våran frukost i lugn och ro utan att stressa :)
Åkte till mormor som har fyllt år för ett tag sen, och Saga åt tårta. Åkte vidare och skulle köpa nattlinne som hon har velat ha länge, som jämt blivit glömt. Försökte oss även på att leta badtrosor till henne, vet ni att man måste köpa badtrosor på sommaren om ungarna ska ha en chans att bada sen? Just det, allt är slut och dom tar inte in nått nytt. Men iaf, fick så fint köpa ett par fula badtrosor på badhuset med plats för blöja (!!) på badet för 150 spänn. Aja, hon behövde ju ett par.

Badade ett tag, tur att Saga är lättsam att bada med. Vi satt mest i bubbelpoolen och tyckte att de va varmt å skönt. Jag gillar inte att vattnet ska va så förbannat kallt i dom andra bassängerna. Eller ja, vi va ju i barnpoolen också, lite halvkallt där med efter man har varit och bubblat;p Vi va inte där så länge, för oj i hellskotta va trött man vart av att bada! Pjue!

Åkte ner på Ö-bostäder för att säga upp lägenheten, men det behövde jag inte göra eftersom det inte går att få dubbelhyra när jag redan bor hos Ö-bostäder. Såg där att de va två fetknoppar som trängt sej före mej i kön på lägenheten! Hoppas dom tackar nej!!
Va iväg och shoppade lite grejor. Vi hade mycket trevligt på våran shoppingrunda. Jag handlade blommor, krukor, handdukar, och lite sånt där krimskrams till lägenheten. Det kändes nästan som att jag handlade som att jag hade fått lön utan att ha några räkningar;p
Jamen just, köpte mej en ny kaffebryggare också! Tänkte köpa en i det värre slaget, men dom va så fula! Jag ville ha en rund och svart en jäkel, men hittade ingen sån som föll mej i smaken. Så det vart en svart från obh-nordica à 599:-.
Kom ju riktigt billigt undan eftersom jag hade tänkt att varit frän och köpt en expressomaskin, hade fått för mej att dom kostade runt 3000;- men icke. Kostade en sisådär 6ooo, så en sån får alex köpa till mej i present;) neeerå, jag har väl egentligen ingen användning för en sån skulle jag tro, men lite lyxigare att ha en sån =)

Jaja, hoppas verkligen att vi kan få en lägenhet inom kort, så att jag får göra mej av med soffan, och vardagsrumsbordet och handla nytt. Jag har alltid sagt att jag ska ha en ny soffa när jag flyttar så den här följer inte med. Ska ha en så mysig lägenhet sen. Har känts så värdelöst att fixa till den här eftersom jag alltid ha tänkt att jag ska flytta snart.. Orangea tapeter, hur fan tänker folk när dom tapetserar? Jaja, dom måste ju endå tapetetsera om sen när jag flyttat, Saga har ju varit bebis här.... hehe... tur det är fullt på fonderna då =)

Gjorde även HLR på mina blommor igår. Ser faktiskt ut som att det hjälpte. Jag har inte en aning om hur man planterar om blommor egentligen, misstänker att jag gör fel? För nu när jag tänker efter ska dom kanske ska stå i en innerkruka i själva krukan? Jag bara stoppar ner jord och blomman i krukan.. jaja, dom har levt länge på det viset och lär nog inte dö nu heller =)

Nu ska jag plöja ett gäng bloggar, tjing tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0