världens segaste!

åh, idag jobbade  jag den 7 dagen i rad. innan det va jag ledig en dag så det känns som man inte gjort mycket annat än att jobba. Vet ni vem som är totalt jävla slut i huvudet nu? AVSKYR när folk säger ' att du är ju ung, du ska ju orka' . Javisst, ett tag orkar man va supertrevlig, glad och hjälpsam. Men det handlar hela tiden så mycket om att ge och ibland är det svårt att få nått tillbaka. Man måste vila från det ibland. Iaf, när jag jobbade i HT i veckan passade jag på att boosta mitt ego lite grann. Jag ansträngde mej och gjorde det där lilla extra för dom som jag visste skulle bli otroligt lycklig och tacksam. Sånt gör mej glad. Och dom. Så där har man ju lite och hämta iaf.
Idag jobbade jag en korttur, 7-12. Har aldrig sett en klocka ticka så sakta i hela mitt liv. Dom gånger man har mått dåligt på jobbet är inget i jämnförelse, idag gick den i slowmotion. Huuuh, men tillslut vart klockan 12, vilken lycka.
Åkte in på gymet, körde nån grejsimojsi som va ganska jobbig i 30 minuter, sen intervaller. Jobbigt, kul och effektivt =) nu känner jag mej lycklig igen!

aaah förresten, igår tänkte jag att jag skulle äta kyckling hela veckan. Tog fram ett kilo kyckling, hade köpt en gorgonzola för ett tag sen. Tänkte att det blir nog en lysande kombination. Jag tror att jag har blivit vuxen och gillar gorgonzola, har alltid tyckt att det är en häftig smak. Iaf, gjorde kyckling, gjorde en sås på gorgonzola, och woila. Usch. Den va tvungen att blandas ut med typ en halvliter grädde och creme fraishe. lyckades ju få bort den häftiga smaken så tillslut gick den att äta.
Och saga slutar aldrig förvåna mej, hon tog och åt såsen hon med! Herregud, hon gillade den tillochmed!! =)hehe!

bakade gjorde jag igår också, kladdkaka. Öva lite mer på det där så kanske man får till det :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0