Ger mej själv en klapp på axeln!

Förra söndagen tänkte jag hela dagen att jag skulle äta massvis med godis, chips, dricka, potatisgratäng och allt sånt där snuskigt vider. Det va en dag som jag fullkomligt skulle skita i om jag vägde tio kile mer eller mindre. En dag som jag tänkte på tjocka lyckliga som kunde äta precis vad dom ville.
Men jag kunde inte. Tänkte mest bara på vad som skulle hända om jag åt allt sånt där, huvudvärk, trötthet, en redig jävla bakfylla, uppsvälld till tusen.. you name it.
Så istället fick jag föreställa mej att jag satt och åt massa godis och sånt. Och tydligen så funkade det. För jag har inte passerat utanför mina gränser en endaste gång.
Så det sista jag vill nu är att äta en jävla massa skit som förstör kroppen. Förstår inte hur folk kan leva på sånt där skit?
Jag äter grädde, ägg och bacon dagligen Till det tillkommer ju annat fett och proteinrikt. Jag skulle fan aldrig kunna överge det. Tror jag?! Kanske under vissa perioder i livet, möjligtvis under en graviditet. Kanske om jag blir allvarligt sjuk och vet att jag kommer dö inom ett par månader, för då kommer jag frossa i choklad i alla dess former. Men nee, finns ingenting som får mej att vilja äta skräpmat igen.!
Nu vet ju alla inklusive mej själv att man kommer falla dit under vissa förhållanden, men alla som har en livstil lever ju inte alltid efter den heller;)

I veckan har jag ätit pannkakor. Gissa om det är gott? Från att aldrig bli sugen på pannkakor, till att nästan ha ett  begär efter dom. Men vem åt pannkakor med grädde och hallon förut utan att få dåligt samvete för att de var så mycket fett i det? Inte jag. Dessutom, bara för att få lite extra smak på det, rev jag på lite mörk choklad också. Pannkakan har aldrig varit så nyttig och god;)
Idag har jag bakat sesambröd, så himla simpelt, förstår inte varför jag inte gjort sånt förr?
Hedde på guacamole ( min favorit ) och ost, och doppa i thê. Kom på mej själv med att jag har saknat att ha höstmys framför tvn med en kopp thê och doppat mackan i de. Tada, behöver aldrig bekymra mej igen. =)


Och nu har jag massvis av nötmjöl, nötter, ägg, mörk choklad, ostar och allt vad det heter hemma så nu kan jag baka. Tyvärr har jag lyckats shabbla till det och glömt att beställa hem sukrin, men de går att baka iaf =) just de!

Nee, undra om jag ska klubba ner mej som saga har gjort. Vi va ju på djungelhuset idag och sen på Hc. Förvånas fortfarande att Hälsocentralen i brunflo fortfarande är kvar? Jag ska byta hälsocentral. Både Saga och jag ska byta hälsocentral.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0